Senaste nytt

Qatar Airways Al Mourjan Business Class Lounge, Doha

LarsCph

Medlem
Ja bare redemption giver lounge adgang.

Eller det håber jeg, jeg er også på tøm QMiles mission, med fruen på forlænget weekend til Oman sidst i Oktober. Det betyder jo first class fra Doha til Muscat og dermed Al Safwa adgang på udrejsen hvor jeg har sikret 3 timer inden vi flyver videre.

Eneste minus er at Qatar Airways som frygtet har ændre fly mellem København og Doha så vi ikke længe har QSuite, men den gamle business kabine. Det går dog nok, jeg syntes den er ret fin når man rejser 2 sammen.
 

squeezen

Medlem
Ja bare redemption giver lounge adgang.

Eller det håber jeg, jeg er også på tøm QMiles mission, med fruen på forlænget weekend til Oman sidst i Oktober. Det betyder jo first class fra Doha til Muscat og dermed Al Safwa adgang på udrejsen hvor jeg har sikret 3 timer inden vi flyver videre.

Eneste minus er at Qatar Airways som frygtet har ændre fly mellem København og Doha så vi ikke længe har QSuite, men den gamle business kabine. Det går dog nok, jeg syntes den er ret fin når man rejser 2 sammen.
Jag har tyvärr inte qsuite avgång heller då det är kvällsflyget vi tar vid 22-tiden.

Award( Redemption) ger access men tyvärr inte uppgraderingar för Qmiles,Qcredits eller ens rena kronor.
Annars är det idag en bra dag då det deklarerades att QR platinum som reser i betald J får tillträde till Al Safwa. Även mängden Qcredits går att öka från gårdagens max om 60 st efter ett år som platinumkund.
Mer förbättringar utlovas den kommande tiden och fler än jag tror att det kommer ske vissa lättnader angånde Al Mourjan.
Låter bra då jag åker på en redemption så då blir det access, hoppas de rycker upp sig med käk och sånt med.
 
Toppen