Senaste nytt

Thai Airways drar ner på Stockholm

Gus

Medlem
Jag förstår att man inte kan få ändra destination, om det finns alternativa resvägar till slutdestinationen.
Är det en bonusresa?
Ja, man brukar väl inte få ändra avrese- eller destinationsort vid sådana här tillfällen, utan endast mellanlandningar?

Jag flyger SYD-SIN-BKK-ARN men har alltså blivit ombokad till en heltokig (för en barnfamilj) avgångstid, 01.25. Ska ringa Tallinn imorgon och försöka få ändrad till SYD-SIN-BKK-SGN-IST-ARN. Egentligen 1 leg för mycket men hoppas det kan vara okej nu när det är en lite speciell situation med en inställd flight.
 

AABack2ARN

Medlem
Absoluta majoriteten går väl strax efter midnatt, men några rackare letar sig iväg mitt på dagen. Bland annat Swiss som har avgångstid 13:05
 

Carl

Medlem
Ja, man brukar väl inte få ändra avrese- eller destinationsort vid sådana här tillfällen, utan endast mellanlandningar?

Jag flyger SYD-SIN-BKK-ARN men har alltså blivit ombokad till en heltokig (för en barnfamilj) avgångstid, 01.25. Ska ringa Tallinn imorgon och försöka få ändrad till SYD-SIN-BKK-SGN-IST-ARN. Egentligen 1 leg för mycket men hoppas det kan vara okej nu när det är en lite speciell situation med en inställd flight.

SQ flyger direkt till Stockholm via Moskva om det kan vara ett alternativ men den avgår oxå strax efter midnatt
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Skulle flugit dagflygningen TG962 men blev ombokad till nattflygningen TG960 vilket jag inte alls villl. Ringde Tallin direkt imorse kl 0900 och blev ombokad via Singapore med SQ till Frankfurt och sedan vidare till ARN med LH. Inte helt fel.

Frågade agenten vad som gäller vi cancellation och IRR. Det fanns platser i C på sträckan BKk-FRA men svaret blev att då det inte är SAS som ställt in så måste det finnas awardplatser kvar för att kunna boka om. Det är bara Thai själva som kan ”öppna upp” fler platser. Men dom kan man ju inte prata med om award...
Nu löste det sig iaf men det finns ju inte många platser kvar förvde som inte vill flyga på natten.
 

samet

Medlem
Går inte typ alla flyg från BKK mot Europa kring 00.00-02.00 ?
Vilken tid flög ni innan?

Både AY och DY går på morgonen vid 9-tiden.

Personligen tycker jag om efter midnattsflygen, jag kan i lugn och ro plocka ihop mig, resa de 2-3 timmarna till Suvvan utan extra övernattning. Sover sedan gott på planet och vaknar på morgonen i Europa.
 

bankb

Medlem
När jag var i Phuket i förra månaden hyrde jag en båt med besättning. Snackade med besättningen och de frågade varför svenskar slutat komma dit, att sen ifjol hade de märkt en ordentlig minskning av svenska turister. Jag berättade om flygskam för dessa killar och de såg ut som enorma frågetecken haha

Lite OT.

Var du nöjd med uthyraren och i sånt fall, vad heter den? :)
 
Toppen