Senaste nytt

Turkish Airlines nya businessclass

ppeter

Ny medlem
Beror antagligen på att det är ett SAS biljettnummer som börjar på 117- och då fungerar det inte. Tror inte det är möjligt att komma in på Turkish sida på en bonusresa. Däremot kan du ändra platser på SAS Classic, se tips tidigare i tråden!

Lagt till den i bokmärken :)

Enligt artikeln på första sidan ska layouten vara liknande SQs och då bör det se ut som nedan på rad 1 ?

862,647-5aba8916a7b0409eae173a1ddd799463-singapore-airlines-regional-business-class-boeing-787-10-2000-13a.jpg

862,647-5abaff7f33404a70a81572e0dd799463-singapore-airlines-regional-business-class-boeing-787-10-2000-10.jpg
 

Matore

Medlem
Om man nördar lite i bilderna så ser man också att det bara är 7 rader, inte 8 som seatmap visar. Man kan också se att 5E är med bordet mot gången.
 

emilp

Ny medlem
Om man nördar lite i bilderna så ser man också att det bara är 7 rader, inte 8 som seatmap visar. Man kan också se att 5E är med bordet mot gången.

TK_787-9.JPG


Nog är där 8 rader ändå enligt de bilder som dykt upp? Inräknat längst bak med endast de yttre stolarna. Fortfarande förvirrande seat map, rad 2,4 och 6 har 4 valbara platser i bredd i en 1-2-1 konfiguration. Det skulle väl annars kunna förklara varför F är blockat, att kartan inte kan hantera 3 i bredd. Men inget är blockat på 3,4 och 6.

Fråga: Är det någon som ringt tillbaka och utmanat dem på något likt ovanstående ?
 

Matore

Medlem
Visa bifogad bild 92730

Nog är där 8 rader ändå enligt de bilder som dykt upp? Inräknat längst bak med endast de yttre stolarna. Fortfarande förvirrande seat map, rad 2,4 och 6 har 4 valbara platser i bredd i en 1-2-1 konfiguration. Det skulle väl annars kunna förklara varför F är blockat, att kartan inte kan hantera 3 i bredd. Men inget är blockat på 3,4 och 6.

Fråga: Är det någon som ringt tillbaka och utmanat dem på något likt ovanstående ?
Ja det är 8 rader vid fönsterplatserna men bara 7 rader i mitten. Det stämmer då med att det skulle vara 30 stolar i business
 
Last edited:
Jag har ringt och pratat med TK men dom ville inte hålla med om att det är skillnad på raderna.

Vi hade 6G,6K,7K tidigare då dom påstod att 6G,6K var couple seats.
Inga "F" säten lediga på vårt flyg så bokade om till 4A,4D,4G så vi sitter på samma rad iaf.

Det märkliga nu är att de nya sätena finns om jag kollar via ticket-nummer i TKs app men de gamla ligger kvar på SAS Classic sidan.
Brukar det vara så?
 

malmokalle

Medlem
Något skumt är det med F-sätena. Kollade ca 10 flighter med 787:an. Alla F-säte var markerade som upptagna (ej blockade) även om kabinen var tom i övrigt.
 

malmokalle

Medlem
Ringt tre gånger till Turkish, alla samtalen slutade med att agenten la ifrån sig luren när jag envisades med att jag ville boka om till ett "couple seat", har idag 4 A/D. Enligt två av dom så finns inte rad F i deras seatmap och går därför inte att boka och att 4 A/D garanterat är ett "couple seat"!

Jag har en bonusbiljett och kan därför inte logga in och kolla hur seatmapen ser ut på Turkish hemsida. Någon som kan logga in och lägga ut den här?
 
Ringt tre gånger till Turkish, alla samtalen slutade med att agenten la ifrån sig luren när jag envisades med att jag ville boka om till ett "couple seat", har idag 4 A/D. Enligt två av dom så finns inte rad F i deras seatmap och går därför inte att boka och att 4 A/D garanterat är ett "couple seat"!

Jag har en bonusbiljett och kan därför inte logga in och kolla hur seatmapen ser ut på Turkish hemsida. Någon som kan logga in och lägga ut den här?
Nått märkligt är det. Hoppas vi får lite klarhet i detta när första planen börjat rulla. Jag har också Award biljett så kommer inte in helt i TKs system.
Vi flyger 24e Oktober så är ett tag kvar. Någon som har resa i Juli/Aug?
 
Ringt tre gånger till Turkish, alla samtalen slutade med att agenten la ifrån sig luren när jag envisades med att jag ville boka om till ett "couple seat", har idag 4 A/D. Enligt två av dom så finns inte rad F i deras seatmap och går därför inte att boka och att 4 A/D garanterat är ett "couple seat"!

Jag har en bonusbiljett och kan därför inte logga in och kolla hur seatmapen ser ut på Turkish hemsida. Någon som kan logga in och lägga ut den här?
Nästa gång skriv gärna ut infon du vill ha hjälp med så slipper den som kan hjälpa leta efter den.
Du skriver ju inte vilket plan eller vilken flygning du vill ha info på...

Det går att boka biljetter på TK och gå vidare utan att betala och fortfarande få ett boknings nr.
På en flygning med TK från CUN-IST så kan du INTE välja säte på TKs hemsida vid bokning,
planet finns även inte med i deras fleet lista eller på seatguru.
Så just nu tror jag du bara får vänta då det inte verkar finnas helt klar info
 
Toppen