Senaste nytt

Flixbus till Arlanda

Konto93

Medlem
Åkte precis med Flixbuss Cityreminalen-T5. Bokade så sent som igår och då fanns det biljetter för 39Kr. Jag har studentrabatt (25%) och då blir det 29,25 Kr.

Kan varmt rekommendera detta då det är bekväma säten och sjukt prisvärt. Det verkar dock som att dem är hårda på att du bara få åka på den tid du har bokat och att du ej får använda din biljett till tidigare/senare avgång. Chauffören frågade endast efter namn innan påstigning.
Flexibiliteten på biljetten är enligt mig den enda som flygbussarna är bättre.
 

Rokkoko

Medlem
Åkte precis med Flixbuss Cityreminalen-T5. Bokade så sent som igår och då fanns det biljetter för 39Kr. Jag har studentrabatt (25%) och då blir det 29,25 Kr.

Kan varmt rekommendera detta då det är bekväma säten och sjukt prisvärt. Det verkar dock som att dem är hårda på att du bara få åka på den tid du har bokat och att du ej får använda din biljett till tidigare/senare avgång. Chauffören frågade endast efter namn innan påstigning.
Flexibiliteten på biljetten är enligt mig den enda som flygbussarna är bättre.

Och att du får Eurobonus-poäng på Flygbussarna.
 

M.K

Medlem
Jag har fortsatt inte lyckats handla en biljett via hemsidan. Jag har testat varje gång sedan de lanserades då jag ska till Arlanda. Många gånger med både Amex och MC.

Turligt nog stod dock bussen inne näst senast, så jag visade chauffören priset på hemsidan (59kr) och betalade sedan honom direkt. En helt ok produkt, men just flexibiliteten, möjligheten att snabbt betala online samt diverse poäng med Arlanda Express eller flygbussarna gör sitt. Kul att iaf ha provat.
 

M.K

Medlem
@Elias Finns ju många andra fördelar också. Det går inte att betala en biljett från varken Chrome eller Safari med iphone/mac. Biljetten är dessutom helt oflexibel.

Kollektivtrafiken till centralen är inte helt att lita på i Stockholm och då känns det bra med 10 minuters intervall både på A-Express och flygbussen.
 

Elias

Medlem
@Elias Finns ju många andra fördelar också. Det går inte att betala en biljett från varken Chrome eller Safari med iphone/mac. Biljetten är dessutom helt oflexibel.

Kollektivtrafiken till centralen är inte helt att lita på i Stockholm och då känns det bra med 10 minuters intervall både på A-Express och flygbussen.

Om nu så är fallet så har du ju självklart bra poänger där, dock har ju inte det något med EB-poäng och göra eller värderingen av dessa som var det jag skrev om i mitt inlägg:)
 
Är biljetten verkligen oflexibel?

I ett mail från 20 juni (då de lanserade den utökade mängden avgångar) skrev de följande:

"Öppen biljettfunktion (biljetten gäller 12 timmar innan och efter bokad avgångstid)".


Har detta redan ändrats?
 
Toppen