Senaste nytt

Marriott - ett oseriöst företag som inte går att lita på?

Nej, det behöver inte vara konstigt, men det är ju inte heller konstigt att reagera på hur det låter när man inte behärskar det indiska språket. Precis som att en och annan kanske lyfte på ögonbrynen när de hörde namnet på SPPs tidigare vd Snorre Storset - inget konstigt med det
Som svensk är måhända namnet Snorre möjligen något underhållande, men du skrev att du "inte blev lugnare" av att det undertecknades med ett - för dig okänt - namn. Min poäng var att bara för att det är namn från en annan språkgrupp än den indoeuropeiska så ser jag inte relevansen med din övriga missnöjdhet/oro med Marriot. Lika lite som jag skulle tycka det vore rimligt att en indisk pax skulle tycka det vore suspekt om de fick hjälp av Johan Jacobsson på SAS kundtjänst.
 

Myllys35

Medlem
Som svensk är måhända namnet Snorre möjligen något underhållande, men du skrev att du "inte blev lugnare" av att det undertecknades med ett - för dig okänt - namn. Min poäng var att bara för att det är namn från en annan språkgrupp än den indoeuropeiska så ser jag inte relevansen med din övriga missnöjdhet/oro med Marriot. Lika lite som jag skulle tycka det vore rimligt att en indisk pax skulle tycka det vore suspekt om de fick hjälp av Johan Jacobsson på SAS kundtjänst.

Nu saknar iof din poäng helt grund i detta fall då min reaktion inte alls var kopplad till att det var ett okänt namn utan dess betydelse på ett annat språk och definitivt inte kopplade det till min missnöjdhet med Marriott. Lite trist att du drar egna slutsatser och utgår från de som sanningar. Shank betyder nämligen, något förenklat, att knivhugga någon på engelska (kanske inte något som lugnar gemene man).

Därav försökte jag bara göra mig lite rolig över just ordets betydelse och den nuvarande kontexten. Sha-shank!
 

Valley

Medlem
Det är inte så att man drar beloppet omedelbart för att sedan kreditera det när avbokningen är gjord?
Har hänt mig i annat case
 

Myllys35

Medlem
Skulle tro det är så, hände mig med Marriot för ett par år sedan.

Ja, det kan iofs vara rimligt. Men känns lite tveksamt när dragningen sker långt efter avbokningen. Blir inte bättre när kundtjänst svarar att beloppet dragits för att det inte fanns någon cancellation policy för bokningen, vilket är helt fel. Å andra sidan handlade 90% av deras svar om alla fina minnen vi ska skapa tillsammans och annat blaj. Får väl ge det någon dag och se om det lossnar...
 

Myllys35

Medlem

Haha jag verkar inte vara ensam om en dålig upplevelse med Marriott ;). Blir att dela den där.

Nu löste det sig dock (hoppas jag, har inte sett återbetalningen än) till slut för mig efter 14 dagar, 15 mejl, 7 chattkonversationer och involvering av Amex Patinums reklamationsavdelning. Marriott är dessutom så inkonsekventa att SAS kundtjänst framstår som ett väloljat maskineri.

Exempel på chattkonversation:

( 10s ) Marisa V: How can I assist you navigating Marriott.com today?
( 1m 11s ) Visitor: Hi, I have some trouble with a cancelled booking
( 2m 7s ) Marisa V: How can I assist you navigating Marriott.com today?
( 2m 54s ) Visitor: I have been charged for a cancelled booking. Can you help me with that?
( 3m 28s ) Marisa V: No, I am not able to assist with billing disputes. If you think you were charged incorrectly and cancelled on time I would recommend contacting the hotel directly.
( 3m 32s ) Marisa V: Is there any additional assistance I can offer you on Marriott.com at this time?
( 4m 15s ) Visitor: Can you help me with the emailadress to the hotel?
( 4m 52s ) Visitor: It's SLS in Beverly Hills
( 5m 25s ) Marisa V: Unfortunately we do not have the hotel email address online.

Och så har det sett ut... Marriott är numera ett avslutat kapitel i min bok. Är de hotellkedjornas motsvarighet till Hertz kanske? :)
 
Last edited:

Valley

Medlem
Haha jag verkar inte vara ensam om en dålig upplevelse med Marriott ;). Blir att dela den där.

Nu löste det sig dock (hoppas jag, har inte sett återbetalningen än) till slut för mig efter 14 dagar, 15 mejl, 7 chattkonversationer och involvering av Amex Patinums reklamationsavdelning. Marriott är dessutom så inkonsekventa att SAS kundtjänst framstår som ett väloljat maskineri.

Exempel på chattkonversation:

( 10s ) Marisa V: How can I assist you navigating Marriott.com today?
( 1m 11s ) Visitor: Hi, I have some trouble with a cancelled booking
( 2m 7s ) Marisa V: How can I assist you navigating Marriott.com today?
( 2m 54s ) Visitor: I have been charged for a cancelled booking. Can you help me with that?
( 3m 28s ) Marisa V: No, I am not able to assist with billing disputes. If you think you were charged incorrectly and cancelled on time I would recommend contacting the hotel directly.
( 3m 32s ) Marisa V: Is there any additional assistance I can offer you on Marriott.com at this time?
( 4m 15s ) Visitor: Can you help me with the emailadress to the hotel?
( 4m 52s ) Visitor: It's SLS in Beverly Hills
( 5m 25s ) Marisa V: Unfortunately we do not have the hotel email address online.

Och så har det sett ut... Marriott är numera ett avslutat kapitel i min bok. Är de hotellkedjornas motsvarighet till Hertz kanske? :)

Ser ut som min utdragna reklamation hos Hilton.
Kan de gått i samma skola?
 
Toppen