Senaste nytt

SAS eller SWISS Business (Longhaul)

Vad hade ni valt och varför? :)

Funderar på att boka upp något till Asien i vinter och har inte testat någon av dessa. Tar gärna emot synpunkter :)

/LH44
 

fcx

Medlem
Subjektiv reflektion: Swiss är mer anpassade för sovande, med snabbare matservering, bättre kuddar, sen frukost etc. SAS är bättre på typ allt annat.
 
Swiss

Swiss hårdvara är mer obekväm (hård stol).

Kabinen är större än SAS vilket leder till boskapkänsla. Om du inte har status eller betalar extra för att sitta i främre minikabinen.

Toalettkön hamnar ofta i kabinen vilket kan resultera att ditt huvud är i midjehöjd (baken) hos okända människor som står och hänger som fån och inte förstår att de ska köa i galley.

På plussidan är väl personalen mindre jantig.

SAS

Mindre kabin, känns mer exklusivt. Inga fån som köar till toaletten bredvid din plats.

Finns i min bok ingen anledning välja SAS över Swiss om du inte får fördelar i restid så klart.
 

Vindpilen

Medlem
Swiss

Swiss hårdvara är mer obekväm (hård stol).

Kabinen är större än SAS vilket leder till boskapkänsla. Om du inte har status eller betalar extra för att sitta i främre minikabinen.

Toalettkön hamnar ofta i kabinen vilket kan resultera att ditt huvud är i midjehöjd (baken) hos okända människor som står och hänger som fån och inte förstår att de ska köa i galley.

På plussidan är väl personalen mindre jantig.

SAS

Mindre kabin, känns mer exklusivt. Inga fån som köar till toaletten bredvid din plats.

Finns i min bok ingen anledning välja SAS över Swiss om du inte får fördelar i restid så klart.

Nu blev det nog fel med din rekommendation eller så förstår jag ingenting :D
 

Vindpilen

Medlem

adhoc76

Medlem
Finns ingen anledning att välja Swiss före SAS annat än bättre lounge och för omväxlings skull i min bok. SAS är bra! Dock finns det en känslomässig aspekt. För mig börjar semestern mer påtagligt redan vid ombordstigning vid resa med annat bolag än SAS. Har förmodligen med språk att göra.
 
Finns ingen anledning att välja Swiss före SAS annat än bättre lounge och för omväxlings skull i min bok. SAS är bra! Dock finns det en känslomässig aspekt. För mig börjar semestern mer påtagligt redan vid ombordstigning vid resa med annat bolag än SAS. Har förmodligen med språk att göra.
Synd bara att det verkar vara renskrapat med SAS i vinter.. antar att jag är sen på bollen :p
 

adhoc76

Medlem
Ja det kan man med visshet säga att du är. Det är ett annat sorts problem än vilken av dem som är bättre. Swiss brukar ha god tillgång men mycket försvann för ca en månad eller mer sedan om vi pratar om i vinter. SAS har varit svårt att hitta väsentligt längre än så. Du får bevaka intensivt och hugga direkt om något skulle dyka upp.
 

palmen

Moderator
Jag hade valt Swiss, det är bättre lounge i Zurich (bortsett från Pontus in the Air, Arlanda, om du nu har rätt American Express-kort för att komma in där).
Hur står sig swiss business loungen i Zurich? Att Senator loungen är en av de bästa i Europa vet jag, men vad jag förstått så är det rätt stor skillnad på Senator och Swiss Business lounge?
 
Toppen