Senaste nytt

Flyinge Blue Petroleum

BjörnHed

Medlem
Jag har endast andvänt det för transfer lounge och är osäker på om det fungerar för arrival lounge. Departure ska inte vara några problem.

Är det sjömansbiljetter du reser på?

Är det då Lounge endast vid transfer som du använt?

Det är ju annars relativt svårt att komma upp ens i silver hos Flying blue med economy inom Europa, även om man flyger mycket. Våra biljetter är alltid fullflex och förhållandevis dyra som ger mycket miles för korta resor. Problemet är bara att miles inte hjälper ett sk*t för att nå status... Tacka vet jag EuroBonus.

Det finns dock generösare, för oss europeer relativt okända alternativ inom Skyteam där miles räknas. Men nu blev det lite OT.
 

Hejhopp

Medlem
Jag har endast andvänt det för transfer lounge och är osäker på om det fungerar för arrival lounge. Departure ska inte vara några problem.

Är det sjömansbiljetter du reser på?

Trevligt, får testa detta vid nästa tillfälle!

Jag har rest på både sjömansbiljetter, vanliga fullflex och business.
 

Hejhopp

Medlem
Ja med sjömansbiljetter är det svårt att få status på KLM. Jag flög GOT-AMS-KUL t/r åtta gånger på ett år utan att uppnå status.

Dem få gånger jag flugit long haul med sjömansbiljett har jag fått bra med poäng. Med "bra" menar jag typ 4000 AMS-JFK i economy men det var nog 5 år sedan sist och "xp" systemet fanns ju inte heller. Vet ej hur det ligger till numera, jag flyger ju inte på sjömansbiljett privat :D
 

KeyEffDee

Ny medlem
Jag har petroleum kortet. Jag har blivit nekad Sky priority boarding på CPH. Anledningen är att det inte står tryckt sky priority på mitt digitala boarding kort. Enligt KLM AMS har min FB profil petroleum status men inte i Köpenhamn.
Varje gång jag checkar in väskan går jag på SP och inga problem utan bara problem när jag ska boarda.

Har vänt mig till KLM och då hänvisar de till hemsidan och säger att Sky Priority gäller bara på vissa Flygplatser och jag får kolla upp det själv. Kändes väldigt arrogant i svaret.
Ett par gånger har jag fått priority på baggage taggen men oftast inte. Inget är konsekvent utan de gör som de känner för den dagen.

Bilden är tagen på CPH där jag blev nekad boarding utan fick vänta tills alla andra med sky priority hade gått ombord.

Personalen på marken i Köpenhamn verkar ha noll koll vad som gäller.

För övrigt fungerar security i Ams med priority så det är bra.

Har någon annan varit med om samma sak eller har ni tips på hur jag ska hantera ärendet?
 

Attachments

  • IMG_20190327_133733.jpg
    IMG_20190327_133733.jpg
    34 KB · Visningar: 463

BjörnHed

Medlem
Jag har petroleum kortet. Jag har blivit nekad Sky priority boarding på CPH. Anledningen är att det inte står tryckt sky priority på mitt digitala boarding kort. Enligt KLM AMS har min FB profil petroleum status men inte i Köpenhamn.
Varje gång jag checkar in väskan går jag på SP och inga problem utan bara problem när jag ska boarda.

Har vänt mig till KLM och då hänvisar de till hemsidan och säger att Sky Priority gäller bara på vissa Flygplatser och jag får kolla upp det själv. Kändes väldigt arrogant i svaret.
Ett par gånger har jag fått priority på baggage taggen men oftast inte. Inget är konsekvent utan de gör som de känner för den dagen.

Bilden är tagen på CPH där jag blev nekad boarding utan fick vänta tills alla andra med sky priority hade gått ombord.

Personalen på marken i Köpenhamn verkar ha noll koll vad som gäller.

För övrigt fungerar security i Ams med priority så det är bra.

Har någon annan varit med om samma sak eller har ni tips på hur jag ska hantera ärendet?
Jag har aldrig haft problem med Priority boarding när jag visat kortet men jag har heller inte använt det så mycket på sistone.
Prova att kontakta KLM via Facebook där brukar de vara snabba att svara.
 

KeyEffDee

Ny medlem
Jag har aldrig haft problem med Priority boarding när jag visat kortet men jag har heller inte använt det så mycket på sistone.
Prova att kontakta KLM via Facebook där brukar de vara snabba att svara.

Jag får väl kontakta dem igen men de två gångerna jag skrev nu förra veckan fick jag bara dessa svar.

Klm: We are here to assist you. Can you let us know how we can help you? If you have a question about an existing booking, please also share your full name, booking code and ticket number with us. We look forward to your reply!
Klm: The SkyPriority services offered depend on the airport and the airline you are flying with. See: Priority at boarding, check-in & more | SkyPriority | SkyTeam

De svarade inte ens vad jag frågade dem, skickade screenshots på boardingkort och foto på mitt petroleum kort innan jag fick första svaret. Känns som de inte bryr sig utan bara slänger iväg förprogrammerade svar utan att ens läsa frågan.
 

Hejhopp

Medlem
Sky priority läggs inte in i biljetten har jag märkt, men på flygplatser där det kontrolleras manuellt har det fungerat för mig då jag visat kortet.

De brukar se lite frågande ut så jag är osäker på om dem känner till kortet egentligen.
 
Toppen