Senaste nytt

Testar en ny upplevelse. Kabinhotell i Tokyo

Thornado

Medlem
Jag behövde göra en liten sidotripp från Beijing för att kunna åka till Kina utan visum, så jag gjorde ett besök på ett drygt dygn till Tokyo, och då passade det ju lysande att bo på kapselhotell. Jag bodde en natt på "Capsule Hotel Anshin Oyado Premier Tokyo Shinjuku Station".
Luxury Capsule Hotel Anshin Oyado

Automater för mat och dryck på loungevåningen. Varm och kall alkoholfri dryck var gratis. Fanns även en automat för att köpa annan dryck samt lite snacks och mat av typen snabbnudlar etc. Dessutom denna maskin där man kunde köpa varm mat (min tolkning är att det typ är frusen mikromat som värms upp åt en). Den testade jag dock inte.
IMG_4212.jpg IMG_4214.jpg IMG_4213.jpg


Min kapsel och korridoren där jag hade mina grannar:
IMG_4227.jpg IMG_4226.jpg IMG_4223.jpg

Tystare och lugnare än det kapselhotell jag testat tidigare. Sov på det stora hela gott, men det blev lite varmt i min kapsel. Loungeområdet var mindre och lite mer spartanskt än på det andra stället. När man bara ska göra ett kort besök i Tokyo (med planen att tillbringa nästan all tid ute på stan och bara sova på hotellet), reser med väldigt lite bagage, och dessutom gärna vill bo centralt till (bara ett par minuters promenad från Shinjuku) så är det ett väldigt bra och billigt alternativ.
 
Toppen