Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

Krotan

Medlem
Tja. Teslan dom har är man ju spänd på...

Har pröjsat emellan för den några gånger. Riktigt trevlig upplevelse kan man säga.
Tyvärr är det den "lägsta" modellen S75D, men den är fräsig nog i jämförelse med en Kia Niro :)

Tänk om dom haft en Model S P100D med Ludicrous mode. Den hade varit värd en rejäl slant i peng emellan för en helgtur.
 

NotRyan

Medlem
Har pröjsat emellan för den några gånger. Riktigt trevlig upplevelse kan man säga.
Tyvärr är det den "lägsta" modellen S75D, men den är fräsig nog i jämförelse med en Kia Niro :)

Tänk om dom haft en Model S P100D med Ludicrous mode. Den hade varit värd en rejäl slant i peng emellan för en helgtur.
Fick erbjudande förra helgen om en upsell på den men avstod. För övrigt har jag hamnat i ett Qashqai-flow nu. Tror det är 4:e veckan i rad...
 

gnisten

Medlem
Hade en bokning helgen 7-10/12 (tre dagar 10000p kampanj) som jag fortfarande inte fått rätt på.
Personalen på lokala AVIS-kontoret checkade in bilen 8/12 istället för 10/12.
Nu vill AVIS ha "a screenshot of the promo mail or something similar" vilket jag nu har skickat in.
Så nu är det bara att vänta igen på ett förhoppningsvis positivt resultat.

Citerar mig själv.

Det hela har löst sig. Resterande 9000p på kontot idag.
 

Joje_66

Medlem
Har haft AVIS som favorituthyrare tillsammans med Sixt men nu har vi två gånger råkat ut för märklig behandling.

Nu senast hyrde vi bil en vecka på Malta som Preffered Plus (genom AMEX) bokade en liten bil, Peugeot 205 1.2.
Fick ut en Ford Fiesta 1.0, knappast uppgradering men tillräcklig för våra utfärder så inget att bry sig om...

Problemet dör upp när fakturan kom. Vi bokade bilen till 23.00, nu tar Avis €25 för sen upphämtning, enligt dem hämtade vi 23.25 (har själv inte koll på exakt tid).

Så man måste alltså veta exakt tid när man kan hämta annars kostar det :( Varför anger man flight nr.? trodde det var för att de skulle ha lite koll på ungefär när man kom....

Förra gången vi hade problem gällde det också sen hämtning. BA var ett dygn sena till MIA, hänt tidigare och då gick det bra att ringa Avis så kunde vi hämta dagen efter med det självklara påpekat att priset inte blev lägre.

Denna gång blev bemötandet ett annat :( hämtade vi dagen efter skulle hyran bli ca. $200 dyrare! De gav sig inte så det blev avbokning och Sixt istället, billigare och en rejäl uppgradering utan status :)

Nej Avis har verkligen halkat bort från favoritlistan hos mig....
 

freppa87

Medlem
Har haft AVIS som favorituthyrare tillsammans med Sixt men nu har vi två gånger råkat ut för märklig behandling.

Nu senast hyrde vi bil en vecka på Malta som Preffered Plus (genom AMEX) bokade en liten bil, Peugeot 205 1.2.
Fick ut en Ford Fiesta 1.0, knappast uppgradering men tillräcklig för våra utfärder så inget att bry sig om...

Problemet dör upp när fakturan kom. Vi bokade bilen till 23.00, nu tar Avis €25 för sen upphämtning, enligt dem hämtade vi 23.25 (har själv inte koll på exakt tid).

Så man måste alltså veta exakt tid när man kan hämta annars kostar det :( Varför anger man flight nr.? trodde det var för att de skulle ha lite koll på ungefär när man kom....

Förra gången vi hade problem gällde det också sen hämtning. BA var ett dygn sena till MIA, hänt tidigare och då gick det bra att ringa Avis så kunde vi hämta dagen efter med det självklara påpekat att priset inte blev lägre.

Denna gång blev bemötandet ett annat :( hämtade vi dagen efter skulle hyran bli ca. $200 dyrare! De gav sig inte så det blev avbokning och Sixt istället, billigare och en rejäl uppgradering utan status :)

Nej Avis har verkligen halkat bort från favoritlistan hos mig....

Hade samma problem på Malta, detta står dock i villkoren djupt gömt någonstans. I USA har jag för mig att det står att man kan hämta upp till 24h efter, men även där får man ha stenkoll på detaljerna i avtalet när man bokar.
 
Hade samma problem på Malta, detta står dock i villkoren djupt gömt någonstans. I USA har jag för mig att det står att man kan hämta upp till 24h efter, men även där får man ha stenkoll på detaljerna i avtalet när man bokar.
Om man har inställningen att man antagligen kommer bli lurad, så känns det inte lika jobbigt när det väl händer. För det händer alltid, förr eller senare. Det är inbakat i affärsidén från biluthyrarna sida.
 

Meazza

Medlem
Har haft AVIS som favorituthyrare tillsammans med Sixt men nu har vi två gånger råkat ut för märklig behandling.

Nu senast hyrde vi bil en vecka på Malta som Preffered Plus (genom AMEX) bokade en liten bil, Peugeot 205 1.2.
Fick ut en Ford Fiesta 1.0, knappast uppgradering men tillräcklig för våra utfärder så inget att bry sig om...

Problemet dör upp när fakturan kom. Vi bokade bilen till 23.00, nu tar Avis €25 för sen upphämtning, enligt dem hämtade vi 23.25 (har själv inte koll på exakt tid).

Så man måste alltså veta exakt tid när man kan hämta annars kostar det :( Varför anger man flight nr.? trodde det var för att de skulle ha lite koll på ungefär när man kom....
Har ingen koll på just Avis Malta men kan det varit så att du kom utanför kontorets öppettider? Är ju rätt sent att hämta en hyrbil efter 23, och den avgiften hade du kanske åkt på även om du kommit 23:00:00. Borde framgå av bokningen i och för sig.
 
Om man har inställningen att man antagligen kommer bli lurad, så känns det inte lika jobbigt när det väl händer. För det händer alltid, förr eller senare. Det är inbakat i affärsidén från biluthyrarna sida.

Ja, jag och Avis hade haft ett smärtfritt förhållande under en längre period tills de plötsligt en dag skickade en faktura på dubbla beloppet mot vad vi avtalat. Inga skador involverade utan ren hyreskostnad. Trots att jag hade vattentäta bevis kring avtalet gav de sig inte förens ARN var på väg att lägga dem till svarta listan.
 

Joje_66

Medlem
Hade samma problem på Malta, detta står dock i villkoren djupt gömt någonstans. I USA har jag för mig att det står att man kan hämta upp till 24h efter, men även där får man ha stenkoll på detaljerna i avtalet när man bokar.

I stationsvillkoren står det om hämtning och lämning att vid sen lämning, 59 minuter eller mer, debiteras €15 + tax utöver hyran per dag.

Angående hämtning står bara att efter 59 minuter så kan de ge bilen till någon annan. Ingenting om avgifter men man har alltså debiterat mer för 25 minuter än om man lämnar 24 timmar för sent! https://docs.abgcarrental.com/location/avis/SE/MT/sv/

Kontoret har gför övrigt öppet 24h.

Visst är en del av affärsplanen att lura kunder och man blir ständigt blåst men det är knappast okej för det och inget jag accepterar.....
 

Meazza

Medlem
Har haft AVIS som favorituthyrare tillsammans med Sixt men nu har vi två gånger råkat ut för märklig behandling.

Nu senast hyrde vi bil en vecka på Malta som Preffered Plus (genom AMEX) bokade en liten bil, Peugeot 205 1.2.
Fick ut en Ford Fiesta 1.0, knappast uppgradering men tillräcklig för våra utfärder så inget att bry sig om...

Problemet dör upp när fakturan kom. Vi bokade bilen till 23.00, nu tar Avis €25 för sen upphämtning, enligt dem hämtade vi 23.25 (har själv inte koll på exakt tid).

Så man måste alltså veta exakt tid när man kan hämta annars kostar det :( Varför anger man flight nr.? trodde det var för att de skulle ha lite koll på ungefär när man kom....
Har ingen koll på just Avis Malta men kan det varit så att du kom utanför kontorets öppettider? Är ju rätt sent att hämta en hyrbil efter 23, och den avgiften hade du kanske åkt på även om du kommit 23:00:00. Borde framgå av bokningen i och för sig.
I stationsvillkoren står det om hämtning och lämning att vid sen lämning, 59 minuter eller mer, debiteras €15 + tax utöver hyran per dag.

Angående hämtning står bara att efter 59 minuter så kan de ge bilen till någon annan. Ingenting om avgifter men man har alltså debiterat mer för 25 minuter än om man lämnar 24 timmar för sent! https://docs.abgcarrental.com/location/avis/SE/MT/sv/

Kontoret har gför övrigt öppet 24h.

Visst är en del av affärsplanen att lura kunder och man blir ständigt blåst men det är knappast okej för det och inget jag accepterar.....
Om du läser i dokumentet som du själv har länkat till så står det ju klart och tydligt:

After Hours Information

Meet Late Arrival /Out Of Hours Fee -€25.00 incl.tax per rental applies to rentals taking place between 2000hrs-0800hrs. This charge applies over and above any additional applicable charges.
 
Toppen