Senaste nytt

Inrikesflyg Argentina

Jonas C

Medlem
Reser till Argentina över jul och nyår. Har bokat Turkish till Buenos Aires och planerar att flyga vidare därifrån till Patagonien. Har sökt runt lite på Google Flights och priserna på inrikesflyg är rimliga, runt 1400-2500 SEK för en tur och returresa till Ushuaia. Däremot visar det sig att dessa priset endast gäller för lokalbefolkning och om man är utländsk medborgare så är det fullpris som gäller, runt 4000-7000 SEK för samma resa.

Finns det något sätt att komma runt detta, eller är det möjligt att använda Avios för inrikesresor i Argentina? Har sökt på British Airways sökmotor, men den känner inte igen flygplatskoderna för Ushuaia och övriga städer i södra Argentina.
 

majoren

Medlem
Avios skall fungera, men antar att du måste ringa BA för att boka argentinsk inrikesflyg - och det går nog bara om du får tala med en verkligt erfaren agent. Av någon anledning har argentinska inrikesdestinationer fallit bort från BA:s sökmotor, som f.ö. behandlar Argentina på ett märkligt sätt. LATAM Argentina flyger främst från AEP. Själv använder jag brasilianska GOL Smiles, som jag köper i en sorts månadsprenumeration. De fungerar för Aerolineas Argentinas. Då kostar en inrikesflygning till Ushuaiha cirka 475 SEK t/r + poäng.
 

mylabel

Medlem
Alternativet är att dra ner till Punta Arenas från SCL då har du iaf relativt billigare flyg (SKY och Latam) och ta bussen till Ushuaia därifrån. Mina flygningar t/r kostar 1000kr bara.
 

Tonton

Medlem
Alternativet är att dra ner till Punta Arenas från SCL då har du iaf relativt billigare flyg (SKY och Latam) och ta bussen till Ushuaia därifrån. Mina flygningar t/r kostar 1000kr bara.

Verkar dock ta cirka 12h med buss mellan Punta Arenas och Ushuaia. Kan vara värt att ha i åtanke :p
 
Toppen