Senaste nytt

Thai Airways från Hong Kong

På väg till Bangkok. Men jag blev bara incheckad till Hong Kong. Flyger vidare med Thai.
Måste jag ut i landside, eller kan jag lösa det airside i Hong Kong? Jag har endast handbagage.
 
Tack. Enligt din länk så verkar jag behöva gå landside. Nu är det inte så att en googling alltid berättar sanningen.
Någon som vet om det finns nåt sätt att undvika gå landside?
Kommer från Seoul med Air India.
 

famhanssons

Medlem
Tack. Enligt din länk så verkar jag behöva gå landside. Nu är det inte så att en googling alltid berättar sanningen.
Någon som vet om det finns nåt sätt att undvika gå landside?
Kommer från Seoul med Air India.
Kan fungera om du får dom i Seoul att koppla ihop dina biljetter. Hade en liknande situation med min dotter men då rörde det sig om SAS + Cathay Pasific och från ARN vilket kanske underlättade.
 

majer

Medlem
Tack. Enligt din länk så verkar jag behöva gå landside. Nu är det inte så att en googling alltid berättar sanningen.
Någon som vet om det finns nåt sätt att undvika gå landside?
Kommer från Seoul med Air India.
Jag hade ett liknande läge, jag flög TPE-HKG-KHH på separata biljetter med CX/KA. Jag frågade snällt vid transfer counter om de kunde göra något. De lokaliserade mitt bagage och skickade det vidare med kärran till KHH. Dock inget man kan garantera att det händer varje gång.
 
Vid transfer i Hongkong, incheckad med boardingpass så följer man skyltarna för transfer, går igenom säkerhetskontrollen och sedan in i avgångshallen.

Om man anländer incheckad men utan boardingpass så följer man skyltarna för transfer, letar upp sin transfer desk och får ett boardingkort. Därefter går man igenom säkerhetskontrollen och vidare in i avgångshallen.

Om man inte är incheckad, men bara har handbagage så letar man återigen upp sin transfer desk, checkar in, går igenom säkerhetskontrollen och in i avgångshallen.

Om man inte är incheckad och dessutom har bagage så måste man vanligtvis gå igenom passkontrollen, hämta sitt bagage, gå vidare till incheckningen, sedan ny passkontroll, säkerhetskontroll och sedan är man i avgångshallen.
 
Toppen