Senaste nytt

Hjälp Svettig förbindelse i Seoul Incheon.

Glenn E

Medlem
Hej!
Är nu i Jakarta.
Har en poäng bokning Jakarta - Seoul- Frankfurt - Göteborg i business och första klass med 75 min förbindelse i Seoul.
Nu ska planet från Jakarta bli 35 min sent.
40 min återstår alltså.
Kunde inte hitta MCT på Incheon flygplatsen men misstänker att 40 min är tight.
Vad kan jag göra?
Ska flyga 1100 från Seoul med Asiana
 

Glenn E

Medlem
Det finns Korean Air från Seoul till Frankfurt klockan 13.20 . Det hinner jag fixa i Seoul i så fall.
Någon med erfarenhet av Korean Air första klass?
 

MartinH

Medlem
Hej!
Är nu i Jakarta.
Har en poäng bokning Jakarta - Seoul- Frankfurt - Göteborg i business och första klass med 75 min förbindelse i Seoul.
Nu ska planet från Jakarta bli 35 min sent.
40 min återstår alltså.
Kunde inte hitta MCT på Incheon flygplatsen men misstänker att 40 min är tight.
Vad kan jag göra?
Ska flyga 1100 från Seoul med Asiana
MCT är 70 min I-I.
Det är mer än 3 timmar till OZ762 avgår från CGK. Gå till Asianas incheckningsdisk o kolla om du kan bli re-routad? Kanske via SIN med SQ F? Lufthansa har inte F från ICN nu, så om du missar flyget i ICN och blir ombokad till LH så blir du nedgraderad...och sen hem.
 

Glenn E

Medlem
Om allt är en och samma bokning så är det ju bara att sitta lungt i båten och utgå från att du får assistans på ICN eller att de löser problemet åt dig på annat sätt.
Ja det får bli det.
Korean Air flyger 747-8 till Frankfurt och sätena ser bra ut.


MCT är 70 min I-I.
Det är mer än 3 timmar till OZ762 avgår från CGK. Gå till Asianas incheckningsdisk o kolla om du kan bli re-routad? Kanske via SIN med SQ F? Lufthansa har inte F från ICN nu, så om du missar flyget i ICN och blir ombokad till LH så blir du nedgraderad...och sen hem.

Har pratat med dem redan men eftersom det inte är kört än blir det svårt att bli reroutad ännu.

Får jag nytt flyg från Seoul lär det ju bli fin poängintjäning.:)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Glenn E

Medlem
Det var inte så bra poängintjäning med Korean Air.

En roligare ombokning skulle ju vara 16.20 med Asiana till Singapore och sedan Singapore Airlines till Frankfurt med A380;)
Kommer fram kl 0620 dagen efter så 8 timmar innan Asiana dagen efter.

Kan det gå?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Vindpilen

Medlem
Det var inte så bra poängintjäning med Korean Air.

En roligare ombokning skulle ju vara 16.20 med Asiana till Singapore och sedan Singapore Airlines till Frankfurt med A380;)
Kommer fram kl 0620 dagen efter så 8 timmar innan Asiana dagen efter.

Kan det gå?

Finns väl också alternativ som t.ex. ANA och Lufthansa från Tokyo?
Har ingen aning om vad man har för rättigheter men jag skulle ju stått på mig med att jag ska åka samma klass som jag betalat för.
 

Thornado

Medlem
Du ankommer alltså i Asiana C och ska vidare med Asiana F?
Jag gissar bara nu, men skulle tro att så länge förseningen inte blir värre än vad den är nu (så att du faktiskt har 40 min på dig) så borde Asiana ha bra koll på dig som F-pax och möta upp dig vid din flight och se till att du kommer med din anslutning.
 
Toppen