Senaste nytt

MySQupgrade med Singapore airlines

Liden79

Medlem
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Singapore Airlines mySQupgrade?

Reser till Auckland T&R inom kort och tänkte försöka uppgradera båda eller en av hemresorna från premium ekonomi till business för cash.
Åker AKL-SIN med en B777-300
och SIN-CDG med A380, avresa AKL är 2 april.

Vore speciellt kul att testa business i A380.
Någon (eller om ni känner någon) som har fått igenom en uppgradering och har en uppfattning kring budnivåer och pris som gått igenom?

mySQupgrade verkar endast vara öppen veckan innan avgång så jag kan inte se några uppgifter ännu...
 

ekf

Medlem
Åker AKL-SIN med en B777-300
Du åker nog med en B777-300ER, att tänka på är att business-stolen är rak, men man sitter snett i den om man vill nyttja fotpallen.
Tittar jag på bilder på Premium Ekonomi på den flygplanstypen på SQs hemsida så tycker jag att det ser ok ut med benutrymme mm. Beroende på vad de vill ha för uppgraderingen så skulle jag fundera en gång extra med tanke på stolen i Business.
 

Liden79

Medlem
Du åker nog med en B777-300ER, att tänka på är att business-stolen är rak, men man sitter snett i den om man vill nyttja fotpallen.
Tittar jag på bilder på Premium Ekonomi på den flygplanstypen på SQs hemsida så tycker jag att det ser ok ut med benutrymme mm. Beroende på vad de vill ha för uppgraderingen så skulle jag fundera en gång extra med tanke på stolen i Business.

Ja du har helt rätt, det är en B777-300ER. Får fundera igen när jag ser priserna om det är bättre att fokusera på sista flighten med A380-800
 

LPC123

Medlem
Har flugit från AKL med SQ och A380 i premium eco och det var riktigt bra benutrymme och stolen gick att fälla ganska bra också. Detta i kombo med fot och benstöd så blev det faktiskt en schyst sovställning. Lite sämrepå A350 då jag hade bulkhead och fotstödet var en avslutning av benstödet som inte gick tillräckligt långt upp för maximalt stöd. Bara lite info om du inte kyckas uppgradera dig.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

ACervin

Medlem
Är det den nya businessklass kabinen på 380 eller den gamla? Vet att Sydney-Singapore har den nya, men osäker på vad som gäller på Auckland rutten. Kan med andra ord vara samma kabin och då spelar det mindre roll om du är i en 777 eller en 380, förutom ljudnivån som är lägre i 380. Inget barhäng på SQ 380 tyvärr, utan endast en massivt stor C kabin som förtar lite av premium känslan.

Även om man sitter lite på sniskan så är jag väldigt förtjust i den breda stolen i C. Lyckas du få bulkhead säte = sitta rakt, så är det den bästa stolen du överhuvudtaget kan hitta i C.
 

Glenn E

Medlem
Jag lade in ett bud på SQmyupgrade från Singapore till Bali nyligen från ekonomi till business.
Jag lade in minimi budet som var 180 SGD cirka 1200 kronor.
Budet gick inte igenom.
Om budet hade gått igenom hade det inte genererat fler (EB ) poäng.
Star Alliance uppgradering på poäng hade gått på 10000 poäng som jag värderar till 1000 kronor. Alltså billigare om man har poängen och kan dessutom konfirmeras.
Dock fungerar det väl inte på alla bokningsklasser.
 

Liden79

Medlem
Intressanta kommentarer, låter som att premium eko är ok ifall budet inte går igenom för upgrade.
Får rapportera när jag vet
 

Liden79

Medlem
Jag lade in ett bud på SQmyupgrade från Singapore till Bali nyligen från ekonomi till business.
Jag lade in minimi budet som var 180 SGD cirka 1200 kronor.
Budet gick inte igenom.
Om budet hade gått igenom hade det inte genererat fler (EB ) poäng.
Star Alliance uppgradering på poäng hade gått på 10000 poäng som jag värderar till 1000 kronor. Alltså billigare om man har poängen och kan dessutom konfirmeras.
Dock fungerar det väl inte på alla bokningsklasser.
Star Alliance uppgradering via eurobonus var en bra idé tyckte jag.
Tyvärr såg jag på sas hemsida att detta dock inte var tillgängligt hos SQ på A380 och B777-300ER... typiskt...
 

Attachments

  • B0124ADB-DED4-4641-AE97-F369B209DD7E.jpeg
    B0124ADB-DED4-4641-AE97-F369B209DD7E.jpeg
    49,1 KB · Visningar: 144
Toppen