Senaste nytt

Vad kostar businessbiljetter om man flyger mycket?

Varför köpte du inte businessbiljetten då? Känns urbota dumt att betala det dubbla.

Har företaget en policy om att man bara får köpa ekonomi så är det ju så det ser ut tyvärr. Vilken du säkert förstår.

Du gjorde det tydligt i en annan tråd här om veckan vad du tycker om agehall men du behöver inte sitta och klanka ner på allt han skriver nu i fortsättningen bara därför. Tack.
 

agehall

Medlem
Min gissning är att Herr @agehall hade en uppdragsgivare eller arbetsgivare som struntade i vad biljetten kostade så länge det stod ekonomiklass på fakturan/utlägget. "Trust me, been there, done that".
Japp, strikta order om att det var ekonomi som gällde. Argumentet om att spara kostnad hade ingen som helst vikt gentemot policy.

Jag kan dock hålla med om att det var urbota dumt gjort av min uppdragsgivare.
 

Valley

Medlem
Japp, strikta order om att det var ekonomi som gällde. Argumentet om att spara kostnad hade ingen som helst vikt gentemot policy.

Jag kan dock hålla med om att det var urbota dumt gjort av min uppdragsgivare.
Min gissning är att Herr @agehall hade en uppdragsgivare eller arbetsgivare som struntade i vad biljetten kostade så länge det stod ekonomiklass på fakturan/utlägget. "Trust me, been there, done that".

Tyvärr är han väl i så fall inte ensam om detta fantastiska fenomen.
Har ju själva en gång i världen fått bokat fetdyra economy.
 

Canadien

Medlem
Min känsla är dock att detta minskat på senare år. Sällan numera en ekonomi är dyrare än t ex PE eller C om det är lika flexibla biljetter i alla klasser. FullFlex Eko kan fortfarande vara dyrare än icke ombokningsbar PE. Iallafall om man jämför priserna en samma dag. Sprider man på det så är det klart att det en viss dag (när det är kampanj) kan vara billigare med Business på ett visst datum än vad det är med Ekonomi på detta flyg fast bokat dagen innan avgång.
 

apknug

Medlem
Japp, strikta order om att det var ekonomi som gällde. Argumentet om att spara kostnad hade ingen som helst vikt gentemot policy.

Jag kan dock hålla med om att det var urbota dumt gjort av min uppdragsgivare.
Du skulle bokat o betalt ekonomi, presenterat den biljetten underlaget för din faktura sen avbokat ekonomi o köpt o åkt business.

Går ju tyvärr inte vore ju bedrägeri men fasen skulle man bli bli sugen på nåt sånt. Eller till och med bara ta betalt för business och presentera endast ekonomi underlaget!
 
Har företaget en policy om att man bara får köpa ekonomi så är det ju så det ser ut tyvärr. Vilken du säkert förstår.

Du gjorde det tydligt i en annan tråd här om veckan vad du tycker om agehall men du behöver inte sitta och klanka ner på allt han skriver nu i fortsättningen bara därför. Tack.

Vad är det för skillnad på den frågan och Agehalls fråga "varför frågar du om du inte litar på svaren"? Den sistnämnda är bara provokativ medan Sprucegoose enbart frågar om anledning samt konstaterar att det verkar dumt.

Jag lämnar forumet nu. För mycket besserwissers här. Jag hoppas Senators ambition att sätta rätt tonalitet gör att fler vågar skriva inlägg, men jag säger adjö.
 
Vad är det för skillnad på den frågan och Agehalls fråga "varför frågar du om du inte litar på svaren"? Den sistnämnda är bara provokativ medan Sprucegoose enbart frågar om anledning samt konstaterar att det verkar dumt.

Jag lämnar forumet nu. För mycket besserwissers här. Jag hoppas Senators ambition att sätta rätt tonalitet gör att fler vågar skriva inlägg, men jag säger adjö.
Jag tycker inte det är så fasansfull ton i tråden. De flesta är håller en bra nivå. Fick flera relevanta svar på frågan. Det var inte vad jag väntade mig men fortfarande bra svar.
Sedan får man ju välja om man vill ta en diskussion som inte leder någonvart eller bara strunta i det, när någon försöker vara kul eller vad det nu handlar om.
 
Toppen