Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Scandic?

Lasse6

Medlem
Lite kul att man lär sig mer på BC än på jobbet :D

Det som jag fick veta (och har berättat ett flertal gäster) var att fr.o.m. januari i år går det INTE att beställa fysiska kort längre. Undrar om man fått så mycket skit för det att en sådan lösning har blivit nödvändig?
Om man använder den länken får man ett mail om att det för närvarande inte går att beställa fysiska kort
 

Lasse6

Medlem
Oj! Är visserligen ”bara” 3rd level, men har bara fått en uppgradering av senaste fem vistelserna - och det var i Oslo. Den fick jag bekräftad innan ankomst.

Langade fram kort vid incheck igår på Scandic Triangeln i Malmö. Ingen uppgradering, ingen kommentar. Men redigt med vouchers...
Du ska nog vara minst top för att i princip vara garanterad uppgradering om det finns
Tyvärr
 

Resenär

Medlem
Hade bokat billigast möjliga rum (Economy) på Scandic Drammen ons/tors förra veckan. Fick uppgradering till svit(!), trots att jag bara är 2nd floor på Scandic (Föredrar andra kedjor).

Rummet hade dock vissa nackdelar, läget på "vinden" utan AC gjorde rummet väldigt varmt, men fanns gott om öppningsbara fönster. Saknade strykbräda+strykjärn. TV fanns i både vardagsrum och sovrum, men pga det ganska stora vardagsrummet så var 32"(?)-tv alldeles för liten.

Men - på det stora hela taget ett trevligt hotell, bra beläget, trevlig personal och en helt ok frukost.
 
Jag kan efter tre vistelser (7 + 7 + 9 nätter) som Top level summera mina samtliga uppgraderingar på Scandic:
*virveltrumma*
0 uppgraderingar!!!!

Har bara fått välkomstgåva vid ett tillfälle (vid bonusnatt)

Snudd på skandal imho.

Har även Nordic Choice platinum och där blir jag uppgraderad varje gång. Ibland flera nivåer.

Senast nu i morse när jag checkade ut efter nio nätter på samma hotell, sa jag att jag återkommer om fem dagar för ytterligare sju nätter på samma hotell, och undrade om jag kunde få ett rum högt upp med lite trevlig utsikt.
Receptionisten tittade på mig som om jag vore dum i huvudet och sa... du har bokat Queen room (?!?!)
- Eeehh... ja?

Borde komma upp på Red level efter den här vistelsen men förväntar mig ingenting. Upplever redan idag att man inte på något sätt vill premiera sina stamkunder.

Men nej... Jag är inte bitter... ;)
 
Ok. Då är det dags att ge Scandic lite upprättelse.
Efter senaste vistelsen skickade jag ett mail till Scandic, vilket innehöll såväl ris som ros, där jag speciellt hänvisade till dom två senaste hotellen jag bott på.

Jag förväntade mig någon form av auto reply där dom medelst floskler beklagade att jag upplevt vad jag upplevt, och att dom hoppades att jag ändå skulle kunna tänka mig att bo hos dom igen.

Döm om min förvåning när jag fick svar ganska omgående från såväl Scandic centralt, som de båda hotellens representanter. Samtliga mail kändes personliga och uppriktiga, och visade att dom verkligen var intresserade av vad jag hade för synpunkter, samt att försöka göra något åt dessa.

När jag så dök upp på Scandic Alvik igen, för ytterligare 7 nätter (som nybliven Red level-medlem) blev jag uppgraderad till svit högst upp med treass med utsikt över vattnet och in mot Stockholm city.

2018-09-19 23.25.44.jpg

2018-09-22 16.51.22.jpg

På rummet låg dessutom ett handskrivet välkomstbrev samt gåvor i form av en Loka, en påse Gott & blandat, en påse chips, en påse cocos-chips samt lite choklad. Utöver det bjöd hotellpersonalen på riktigt fin service. Speciellt natt-portieren.

Bra jobbat Scandic! Jag kommer tillbaka!
 
Uppgraderad idag vid incheck på Scandic Aviacongress i Helsingfors efter att jag frågat om det fanns möjlighet till det.

Receptionen: Du har ju bokat superior plus?
Jag: Javisst, men jag ville bara fråga om det fanns något bättre tillgängligt?
Receptionen: (Knappar lite på datorn) Det finns en ledig Master Suite, jag fixar den till dig.
Jag: Tackar!

Svårare än så behöver det inte vara.

Skönt med två toaletter, separat sovrum och en jättebalkong, vad man nu ska med den till i detta tråkiga väder. :)
 
Uppgraderad från "Economy" till "Presidential Suite" på Scandic Laholmen i Strömstad.

Här med jobbet och vi har bokat cirka 40 rum. Inte direkt så många med status i mitt företag så antar att min 2nd floor- status gjorde att jag drog vinstlotten. Grym utsikt och trevligt rum!
 
En liten rapport från Scandic Neptun i Bergen. Hade bokat ett Superior Extra-rum men var sugen på sviterna som dock var lite för dyra. Kollade idag på Mina sidor och ingen uppgradering inlagd trots att sviterna var tillgängliga så frågade lite försiktigt vid incheck om man kunde få en uppgradering. Först ville hon i receptionen ha 500NOK för det men efter att ha frågat om jag verkligen ska betala för en förmån som ska ingå som Top Floor tvekade hon lite, knappade en massa på datorn och till slut fixk jag sviten utan att betala.

Tyvärr inte första gången det händer att man vill ha betalt för uppgradering...
 
Fick en rätt trevlig uppgradering på Scandic Haymarket idag.
Hade bokat 7 nätter i ett "Cozy single sleep" men fick ett "Grande twin view".
Visst... Det är inte Radisson Blu Waterfront, men helt ok.

En sak bara... Det luktar INTE gott i korridorerna på Haymarket. Gammalt, instängt och unket. Blä!

Rummet:

0ccdbd9b0eaafa7d2e0547f43cf3c62f.jpg


6c7e5cdbf3377cf3ef011999fe2d5f33.jpg
 
Toppen