Ok. Då är det dags att ge Scandic lite upprättelse.
Efter senaste vistelsen skickade jag ett mail till Scandic, vilket innehöll såväl ris som ros, där jag speciellt hänvisade till dom två senaste hotellen jag bott på.
Jag förväntade mig någon form av auto reply där dom medelst floskler beklagade att jag upplevt vad jag upplevt, och att dom hoppades att jag ändå skulle kunna tänka mig att bo hos dom igen.
Döm om min förvåning när jag fick svar ganska omgående från såväl Scandic centralt, som de båda hotellens representanter. Samtliga mail kändes personliga och uppriktiga, och visade att dom verkligen var intresserade av vad jag hade för synpunkter, samt att försöka göra något åt dessa.
När jag så dök upp på Scandic Alvik igen, för ytterligare 7 nätter (som nybliven Red level-medlem) blev jag uppgraderad till svit högst upp med treass med utsikt över vattnet och in mot Stockholm city.
På rummet låg dessutom ett handskrivet välkomstbrev samt gåvor i form av en Loka, en påse Gott & blandat, en påse chips, en påse cocos-chips samt lite choklad. Utöver det bjöd hotellpersonalen på riktigt fin service. Speciellt natt-portieren.
Bra jobbat Scandic! Jag kommer tillbaka!