Senaste nytt

En septemberexkursion till Färöarna [Bilder finnes rikligt]

chazzie

Medlem
Riktigt kul läsning samt fina bilder! Jag har vart sugen på Färöarna väldigt länge men det har inte blivit av ännu. Blir nog en tur fram mot våren

Du kommer inte att ångra dig! Det är inte som en veckas charter till Kanarieholmarna, men man får ut väldigt mycket annat, bara känslan som infinner sig är annorlunda, ett visst lugn lägger sig över hela vistelsen, jag brukar ofta ha lite moms på hastigheten när jag framför fordon mm. men inte där, allt gjordes i behagligt tempo, kanske för att det är så vackert också .
 

Zackris

Medlem
Du kommer inte att ångra dig! Det är inte som en veckas charter till Kanarieholmarna, men man får ut väldigt mycket annat, bara känslan som infinner sig är annorlunda, ett visst lugn lägger sig över hela vistelsen, jag brukar ofta ha lite moms på hastigheten när jag framför fordon mm. men inte där, allt gjordes i behagligt tempo, kanske för att det är så vackert också .

Låter ju fantastiskt! Nu ska jag som så många gånger förr in på Youtube och kolla lite resereportage från Färöarna :)
 

fred80

Medlem
Flyger till Färöarna på midsommarafton. blev nyfiken om resan räknas som en inrikesresa i Danmark eller som en utrikesresa? Mest nyfiken på vad man kan förväntas när man reser i plus när det gäller mat och dryck. Jag förmodar utrikes med tanke på de bilder jag sett på maten och praliner etc. Någon som vet?
 
Last edited:

chazzie

Medlem
Flyger till Färöarna på midsommarafton. blev nyfiken om resan räknas som en inrikesresa i Danmark eller som en utrikesresa? Mest nyfiken på vad man kan förväntas när man reser i plus när det gäller mat och dryck. Jag förmodar utrikes med tanke på de bilder jag sett på maten och praliner etc. Någons som vet?

Du kommer inte att ångra dig! Det är ett fantastiskt resmål!

Resan är precis som om man skulle flyga t.ex. Köpenhamn - München eller liknande. Lättare måltid, praliner till kaffet och det övriga dryckesutbudet som finns på SAS intra-europa.

Resan räknas som inrikes i Danmark och även om Färöarna inte är med i EU så faller det under den nordiska gemenskapen så alltså ingen passkontroll eller liknande vid landning.

Vi hoppas på en rapport av resan när du är åter :)

Trevlig Resa!
 

Gus

Medlem
Otroligt läcker rapport! :) Jag har inte besökt Färöarna på 26 år så det är nog dags för en tur dit igen. Jag kommer ihåg att vi åt Lunnefågel vilket var en delikatess.
 

chazzie

Medlem
Otroligt läcker rapport! :) Jag har inte besökt Färöarna på 26 år så det är nog dags för en tur dit igen. Jag kommer ihåg att vi åt Lunnefågel vilket var en delikatess.

Det missade jag, men jag har för avsikt att åka tillbaka, ett fantastiskt ställe och p.g.a sjukdom uteblev vissa aktiviteter, främst lite vandrande vilket känns som man får stor behållning av. Det är som sagt ett bra alternativ om man behöver bränna lite poäng och inte vill köpa muffins för dem.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tonton

Medlem
Hej @chazzie!

Först och främst - tack för en grym rapport! En stor anledning till att jag bokade en helg på Färöarna nu i September.

Vad hette ditt AirBNB-boende i Klaksvik? Ser ju underbart ut och jag skulle själv vilja boka det stället!
 

Juancarlos

Medlem
Tack för en bra recension @chazzie . Blev så inspirerad att jag nu själv har bokat färöarna i slutet på augusti och några nätter på nya Hilton Garden Inn. Har även bokat koks (2 stjärnig guide michelin krog) tack vare @Mattias Holmén @Samosaguas nya verktyg Eurobonus Award Planner - Beta | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor Är riktigt sugen på att flyga mkt helikopter då det nästan är gratis ;) (300DKR). Är det fortfarande så att man bara kommer iväg 1 gång om dagen med helikopter eller går det att boka tur och retur resor till olika öar? Om endast enkel resa, är tipset således att bo någon natt på nån av öarna och isåfall vilken ska man flyga helikopter till? Är det något annat man inte får missa? Tack på förhand!
 
Tack för en bra recension @chazzie . Blev så inspirerad att jag nu själv har bokat färöarna i slutet på augusti och några nätter på nya Hilton Garden Inn. Har även bokat koks (2 stjärnig guide michelin krog) tack vare @Mattias Holmén @Samosaguas nya verktyg Eurobonus Award Planner - Beta | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor Är riktigt sugen på att flyga mkt helikopter då det nästan är gratis ;) (300DKR). Är det fortfarande så att man bara kommer iväg 1 gång om dagen med helikopter eller går det att boka tur och retur resor till olika öar? Om endast enkel resa, är tipset således att bo någon natt på nån av öarna och isåfall vilken ska man flyga helikopter till? Är det något annat man inte får missa? Tack på förhand!

Vet inte om dom ändrat på det där med att man inte kan åka t&r med helikoptern som turist.
Jag gjorde en dagsutflykt till Fugloy. Från klaksvik där jag bodde tog jag en buss till Hvannasund och därifrån åkte jag färja till Kirkja. Vandrade runt där hela dagen.
Sen på eftermiddag gick det en helikopter tillbaka till Klaksvik. Helikopterplatsen ligger lite off i klaksvik men det gick ändå att gå tillbaka in i samhället trots man vandrat hela dagen
 
Toppen