Senaste nytt

Bästa Marriot lounger

henrik l

Medlem
Jag har koll på tre av dom. Renaissance var tidigare riktigt bra, man kunde äta sitt mätt, loungevärdar blandade drinkar och generellt servicenivån var väldigt hög. Senaste jag var där (förra året) var matutbudet eller servicen inte mer på samma nivå men fortfarande mycket bra, om man jämför med andra länder. Jag gillar Marriott Sukhumvit, fina vyer över Bangkok, även här går det bra att äta sig mätt och igen suverän personlig service. De kommer ihåg dig redan efter första kvällen, kommer ihåg vad du vill dricka osv. Courtyard är också OK (och överlägset bra för att vara Courtyard), men inte riktigt samma nivå på mat, drinkar eller service än Renaissance eller Marriott Sukhumvit. Jag har inte testat andra Marriott-hoteller i Bangkok.

Håller med om det du skriver. Det verkar som att det är det senast öppnade hotellet som har bästa loungen. Bodde ett par nätter på Marriott Marqis i fjol och den blev min nya favorit lounge. Nu har man ju också öppnat ett nytt hotell i Sathorn. Kan tänka mig att den longen liknar Maqis. Har bara en natt på JW, men loungen var också bra.
 

HeadChef

Medlem
Marriott i Sydney tycker jag är helt ok, hotellet i övrigt är dock rätt trist och slitet.
Gillar Renaissance i Hong Kong, de har sushi!
 

jerixon

Medlem
Den i Sathorn är väll Marriot apartments?
Har de lounge som de övriga hotellen också?

Håller med om det du skriver. Det verkar som att det är det senast öppnade hotellet som har bästa loungen. Bodde ett par nätter på Marriott Marqis i fjol och den blev min nya favorit lounge. Nu har man ju också öppnat ett nytt hotell i Sathorn. Kan tänka mig att den longen liknar Maqis. Har bara en natt på JW, men loungen var också bra.
 

FF#1

Medlem
Fick ett ryck och testade mina två första Marriott lounger här om veckan

Le Meridien Seoul: Trevlig lounge med mycket hög nivå på drickat, massa bra premium-sprit Bra mat utbud.
Ala cate servering till frukost. Trevligt med ute terass med härlig utsikt, nog en av de bättre hotell lounger jag har provat.

JW Marriott Seoul: Enorm lounge, massor av plats, tyvärr bara på våning 9 så ingen enorm utsikt.
Lång mat drink servering (typ 17:30-22) Bartender på plats från 18:30. Drycken var ok men mer standard vad man erbjuds i typiska hotel lounger.
God mat och stort utbud. (de hade förvisso Mikkeler öl av alla märken på vår jord...!)
Mycket snygga och goda deserter
Bra frukost med ägg kock på plats.
 

henrik l

Medlem
Sitter med mobilen.... My bad, det nya heter Surawong-någontinting. Ligger i Silom/Sathorn området.

Nu har jag haft tillfället att utforska Bangkok Marriott Hotel Surawongse totalt fyra nätter på två stays under hösten och våren. Blev uppgraderad till svit vid båda tillfällen, har Platinum. Har besökt samtliga SPG och Marriott lounger i stan och kan nog säga att denna har den klar bästa utsikten, tillsammans med Marriott Sukhumvit och Sheraton Royal Orchid, men loungen är betydligt större. Vad den saknar är möjligheten att sitta ut och avnjuta en cigarr, vilket är möjligt på både Marriott Marquis och JW. Mat och dryck helt ok. Har man inte lust att gå ut och äta, så kan man få en hyfsat nyttig måltid i loungen. Det finns dessutom en kock som gör i ordning något småvarmt. Dom kör 2+1 konceptet, 2 timmar mat + 1 timme dryck. I höstas var det 2+2. Lägger in några bilder.

20181009_142525.jpg

20181010_161334.jpg

20181009_202750.jpg

20181009_202757.jpg



 

jerixon

Medlem
Kan lägga till några SPG lounger nu när det är samma program :)
Le Meriden Kuala Lumpur:
Riktigt grym lounge med kockar som lagar mat, bra utsikt och free flow i ett par timmar. De hade även 2 vanliga maträtter minst, samt småplock.
Frukosten skulle jag dock ta i restaurangen
Le Meriden Putrayaja - Bästa loung jag besökt faktiskt. Mindre än KL men riktigt bra mat, sushibuffé om man gillar det, glassbuffé och ett par olika rätter varmt. Även här free flow i 2-3h.
Sheraton Sthlm: Helr OK för att vara Sverige.
Lite småvarmt, sallad och nötter samt bärs, vin och sprit
Marriot Köpenhamn: Oj vad bra för att vara norden.
3 sorters öl, 4 sorter vin, lite sprit och riktigt bra mat som varieras varje dag. Bra frukost också och väldigt stor :)
Sheraton Royal Orchid: bra bar med service och goda coctails. Riktigt bra utsikt.
Åt alltid frukost i restaurangen men maten på kvällen var god. Inget behov för mig agg gå ut och äta efter ett besök varje fall. Fanns alltid en hel del alternativ och rikligt med efterrätter osv.
 

mika

Medlem
Club Lounge på Prince Gallery Kioicho i Tokyo är den mest spektakulära loungen jag har besökt. Fin utsikt från högt uppe över hela Tokyo, champagne tillgänglig hela dagen (också på frukost), litet plockmat och bakelser av mycket hög kvalitet. Det går inte att äta sig mätt här, men fungerar utmärkt innan eller efter middag. Och är man i Tokyo, ska man inte äta något loungemat. Utmärkt koncept tycker jag.

Westin Osaka har samma typ av koncept (fina vyer, champange och drycker av hög kvalitet och inte mycket att äta), men är inte lika spektakulär som Prince Kioicho.
 
Toppen