Senaste nytt

Nya Polarisloungen på Newark

Hafermann

Medlem
Den nya Polarisloungen på Newark har haft pressvisning och öppnar 4/6.
Om man flyger *A i C, har man tillgång till loungen som dock ligger i terminal C.
Är det någon här som vet huruvida man kommer in i terminalen när man flyger med SAS (från terminal B)?
 

Senator

Moderator

Jag tror inte vi vet med 100% säkerhet om TSA tillåter access till Terminal C om man inte flyger därifrån. Dock kollade lite på FlyerTalk och det finns en antal trådar där Unitedresenärer har använt Lufthansa Senator i Terminal B, sedan lämnat "airside" för "landside" och åkt tåget till Terminal C. Så det verkar som TSA tillåter access till andra terminaler än den avresan sker från. Resan från Terminal C till B är långt enklare eftersom du kan stanna "airside" och ta bussen. Det går vad jag kan se, ingen buss andra vägen (Terminal B till C).

United Polaris i Chicago är sådant att access inte ges till Terminalen om resan påbörjas från Terminal 5 med SAS och man inte är i transit. Så allt verkar bero på flygplatsen och TSAs regler.

Du kan väl åka dit och testa åt oss? ;) Jag är kanske där nästa vecka och kan rapportera
 

Hafermann

Medlem
Jag tror inte vi vet med 100% säkerhet om TSA tillåter access till Terminal C om man inte flyger därifrån. Dock kollade lite på FlyerTalk och det finns en antal trådar där Unitedresenärer har använt Lufthansa Senator i Terminal B, sedan lämnat "airside" för "landside" och åkt tåget till Terminal C. Så det verkar som TSA tillåter access till andra terminaler än den avresan sker från. Resan från Terminal C till B är långt enklare eftersom du kan stanna "airside" och ta bussen. Det går vad jag kan se, ingen buss andra vägen (Terminal B till C).

United Polaris i Chicago är sådant att access inte ges till Terminalen om resan påbörjas från Terminal 5 med SAS och man inte är i transit. Så allt verkar bero på flygplatsen och TSAs regler.

Du kan väl åka dit och testa åt oss? ;) Jag är kanske där nästa vecka och kan rapportera

Tack för bra svar. Precis vad jag hoppades, dvs att man har kunnat röra sig mellan terminaler.

Jag besöker inte förrän tidig höst, men blev riktigt taggad att testa loungen när jag läste om den. Och eftersom jag nästa gång från EWR flyger i C så är det ju läge :)

Du får gärna meddela hur det verkar om du får tid att testa nästa vecka. Hade varit grymt!
 

Berglund

Medlem
Det kan säkert vara olika beroende på flygplats och hur de är utformade. Jag har varit en del på San Francisco (SFO) och provat att röra mig in och ut ur alla terminalerna, såväl domestic som international med en dagsaktuell inrikes USA biljett med Delta. Inga problem alls. Jag var helt säker på att de skulle neka mig access i alla fall till den internationella terminalen men det var öppna famnens politik och jag var välkommen. Efter två charmiga fraser släppte även Air France/KLM in mig i sin lounge i den internationella terminalen, trots att jag inte hade någon internationell flygningen med Skyteam den dagen.

Jag förstår att det är olika allianser och därmed kan reglerna variera men att röra sig fritt mellan terminalerna verkade i alla fall ur ett TSA perspektiv inte vara några som helst problem, i varje fall på SFO. Det är fullt möjligt att EWR fungerar annorlunda.
 

Senator

Moderator
Tack för bra svar. Precis vad jag hoppades, dvs att man har kunnat röra sig mellan terminaler.

Jag besöker inte förrän tidig höst, men blev riktigt taggad att testa loungen när jag läste om den. Och eftersom jag nästa gång från EWR flyger i C så är det ju läge :)

Du får gärna meddela hur det verkar om du får tid att testa nästa vecka. Hade varit grymt!

Notera, det finns ingenting bekräftat att det går. Det finns erfarenhet från andra hållet men ingenting som säger att det går. I mitt fall blir avresa med United hem (om jag är där) som avgår från Terminal C. Vi vet också att på O'Hare går det INTE. Så innan någon här har testat det skulle jag inte planer att det går.
 

Hafermann

Medlem
Notera, det finns ingenting bekräftat att det går. Det finns erfarenhet från andra hållet men ingenting som säger att det går. I mitt fall blir avresa med United hem (om jag är där) som avgår från Terminal C. Vi vet också att på O'Hare går det INTE. Så innan någon här har testat det skulle jag inte planer att det går.

Det är jag helt med på. Men skulle det varit så att erfarenhet sade att man aldrig kan nyttja lounge i annan än avgångsterminal hade det sett dystert ut. Nu verkar chansen iaf finnas :)
 

Selafiel

Ny medlem
Är just nu på EWR och efter att ha gått igenom säkerheten på Terminal B fanns det inget sätt att komma till Terminal C.

Dessutom extra classy i SAS lounge idag - enbart plast eller pappmuggar.
 

Attachments

  • 20180604_212732.jpg
    20180604_212732.jpg
    45,6 KB · Visningar: 642

Senator

Moderator
Onsdag nästa vecka så kan jag ta lite foton och dyl. Observera att jag åker från Terminal C med United till Frankfurt så jag kommer inte besvara frågan om access om man reser från Terminal B utöver att jag kommer ställa frågan till TSA :)
 
Toppen