Senaste nytt

Bästa Marriot lounger

jerixon

Medlem
Hej,

Kommer börja bo mer på Marriot i samband med att de nu slås ihop helt med SPG.
Vilka lounger kan ni rekommendera runt om i världen?
Vilka är era favoriter på hotellen?

Sökte lite men hittade inte så mkt info :)
 

mha321

Medlem
JW Marriott Hong Kong har en riktigt trevlig lounge. Bra frukost och riktigt trevlig dricka och snacks på kvällen.

JW i Miami också bra lounge men alldeles för liten - så länge den inte var full var den bra. Men som alltid i Nordamerika honor bar.

Portland Marriott city center var den som bevisade för mig att det faktiskt går att få bra hotell service även i Portland :)
 

AABack2ARN

Medlem
Jag kan inte jämföra dem med Sheratons lounger då jag inte besäkt några sådana. Men generellt kan jag väl tycka att de nordamerikanska lämnar en del övrigt att önska jämfört med asiatiska och till viss del europieiska.

Renessaince Kuala Lumpur - trevlig lounge, bra utbud, oftast lungt och stilla
Renessaince Wien Riding School (?) - trevlig lounge hela dagen. Bra frukost och middag
Renessaince London Heathrow - inte så bra lounge men fantastisk utsikt över runway :)
JW Marriott Singapore - stor och lite modern lounge men cool
Marriott Singapore - bra frukost och middag. En lugn oas under dagtid
Marriott Hong Kong Sky City (vid flygplatsen) - bra frukost och ett härligt utedäck med utsikt över flygplatsen

Marriott Köpenhamn, Berlin, Hamburg och Köln är alla ganska lika - ganska små och trevliga lounger när det var lugnt och stilla. Stimmigt till frukost och middag.
 

mika

Medlem
Någon som har koll på loungerna på de omika Marriot i Bangkok?

Jag har koll på tre av dom. Renaissance var tidigare riktigt bra, man kunde äta sitt mätt, loungevärdar blandade drinkar och generellt servicenivån var väldigt hög. Senaste jag var där (förra året) var matutbudet eller servicen inte mer på samma nivå men fortfarande mycket bra, om man jämför med andra länder. Jag gillar Marriott Sukhumvit, fina vyer över Bangkok, även här går det bra att äta sig mätt och igen suverän personlig service. De kommer ihåg dig redan efter första kvällen, kommer ihåg vad du vill dricka osv. Courtyard är också OK (och överlägset bra för att vara Courtyard), men inte riktigt samma nivå på mat, drinkar eller service än Renaissance eller Marriott Sukhumvit. Jag har inte testat andra Marriott-hoteller i Bangkok.
 

JacobGBG

Medlem
JW Marriott Marquis i Miami, lounge i sig inte något speciell men fantastisk utsikt ut mot South Beach.

Algonquin New York, hårdvaran är inget speciell men fantastiskt frukostutbud.

Renaissance St Louis, stor luftig lounge med fantastisk utsikt mot flygplatsen
 

sembl

Medlem
Marriott Brooklyn, stor lounge och mycket bra utbud av bade frukost och dricka pa kvallen med personlig service
 
Toppen