Senaste nytt

Hilton London

Jönsson

Medlem
Något tips om hotell nära stationen för tåget till LGW eftersom vi tänkte göra London en kväll innan vi åker vidare från LGW.
LGW express går till Victoria. Absolut närmaste Hilton är då DoubleTree Victoria. Sedan är det ganska lika i avstånd till Conrad St. James, DoubleTree Westminister och Hilton på Park Lane. Områdena kring Victoria och Westminister är dock enligt min högst personliga åsikt ganska trista. Halvdött kvällstid.
 

micsjo

Medlem
Något tips om hotell nära stationen för tåget till LGW eftersom vi tänkte göra London en kväll innan vi åker vidare från LGW.

Om du inte har stort bagage kan du ju ta tuben från Victoria. 15-20 min så når du ju väldigt mycket. T ex min nuvarande pris/prestandafavorit, Bankside. Ligger bra till för mina jobbehov också.
 

Alf

Medlem
Om du inte har stort bagage kan du ju ta tuben från Victoria. 15-20 min så når du ju väldigt mycket. T ex min nuvarande pris/prestandafavorit, Bankside. Ligger bra till för mina jobbehov också.

Tack för tipset, men undviker i det längsta att använda tuben i London. Då får det bli taxi.
 

rsimon

Medlem
Är det någon som bott på The Waldorf Hilton nyligen? Det ska vara hyfsat nyrenoverat.
Brukar de vara generösa med uppgraderingar för HHD?
 

Senator

Moderator
Hilton har introducerat lite i smyg LXR Hotels som deras lyx-segment:
Locations of LXR Hotels & Resorts

Just nu finns det bara två öppna hotel: det f.d. St Regis i Dubai och The Biltmore, Mayfair i London. The Zemi Beach House på den karibiska pärlan Anguilla verkar inte ha öppnat.

Jag hade en "Be my guest voucher" efter en mindre lyckat upplevelse i Bryssel i april, så jag bokade en natt med denna samt en natt på CORP DEAL nästa helg i London: The Biltmore Mayfair, LXR Hotels & Resorts

Skall försöka återkomma med lite intryck.
 

Jönsson

Medlem
Hilton har introducerat lite i smyg LXR Hotels som deras lyx-segment:
Locations of LXR Hotels & Resorts

Just nu finns det bara två öppna hotel: det f.d. St Regis i Dubai och The Biltmore, Mayfair i London. The Zemi Beach House på den karibiska pärlan Anguilla verkar inte ha öppnat.

Jag hade en "Be my guest voucher" efter en mindre lyckat upplevelse i Bryssel i april, så jag bokade en natt med denna samt en natt på CORP DEAL nästa helg i London: The Biltmore Mayfair, LXR Hotels & Resorts

Skall försöka återkomma med lite intryck.
Det är gamla Millennium på Grosvenor Square. Hoppas rummen är ordentligt uppfräschade för de har varit slitna, precis som på många andra hotell tillhörande det något vanskötta Millennium & Copthorne. Men det blir säkert jättebra. Det är ett ståtligt hotell.
 
Toppen