Senaste nytt

Halverad väntetid för efterregistrering

Wendestam

Medlem
Försökte efterregga en SAS resa som skedde för 1 vecka sedan idag
men efter jag fyllt i formuläret och klickat på skicka fick jag beskedet.

En flygaktivitet kan registreras tidigast två (2) veckor efter genomförd flygning.

Samma här. SKIT in action ;)

upload_2018-2-19_9-8-19.png
 

Wendestam

Medlem
Funderar på om systemet tycker att det måste gått 168h (7x24h), alltså "exakt en vecka" för att det ska fungera. Min flight som jag inte fått poäng för avgick från ARN 17:35 förra måndagen. Någon som vet om det har betydelse?
 

Sven

Medlem
Kollade med SAS supporten. Nu i början fungerar inte 7 dagars regeln på alla flighter utan för en del gäller fortfarande två veckor. Som nörd vill man ju bärga poängen snabbt.
 

Homer

Medlem
Goddag yxskaft svar.

Det ska nu gå bra att efterregistrera flygningar 7 dagar tillbaka.
Ändringen ifrån 14 dagar ned till 7 dagar skedde 29 Jan 2018.
 

Wendestam

Medlem
Jag fick följande svar från diamatsupporten:

Hej
Tack för ditt email.
Jag har kollat med vår internet support och det ska fungera att registrera saknade resor tidigast 7 dagar från det att flygningen genomfördes.
En möjlig orsak till felmeddelandet utan att veta vad det var för flygning du försökte efterregistrera är att flygningen genomfördes under exempelvis eftermiddagen/kvällen medans du försökte efterregistrera den på förmiddagen och utifrån tidpunkten för aktiviteten så har det inte gått mer än 7 dagar.


Slutsats: Det ska funka, men det gör det inte....
 

Carlos

Medlem
Jag sitter i en lite knivig sits just nu. Sista juli går min kvalificeringperiod ut och enligt min EB profil saknar jag under 5000 poäng för att klara guld i år. Dock så avslutade nyligen en transatlantresa i D klass på SAS så jag har ju flugit, dock har poängen inte postats (det har snart gått två veckor). Vad händer om jag efterregistrerar och ärendet drar ut på tiden poängen inte hinner postas, blir jag av med guldstatus då och sen får tillbaka den?

Vill helst inte ha någon "lapse" för jag är snart uppe i 10 år i sträck som EBG.

Finns det något sätt att skynda på ärendet?

tacksam för svar!
 
Toppen