Senaste nytt

Hilton Innsbruck stängt?

mha321

Medlem
HHD. Fick besked precis nu att jag ska kontakta 'Customer Care'. Hotellet hävdar fortfarande att jag inte har någon bokning.

Om det inte är Hilton längre, får man några förmåner då? Poäng? Stays? Frukost?
Nix. Inte ett snack :-(

Däremot brukar man kunna använda just det som argument för att få avboka även en prepaid.
 

Hachans

Medlem
Jag har också råkat ut för hotell som byter kedja mellan det att jag bokar dem tills dess jag faktiskt ska bo där.

Naturligtvis så räknas inte statusförmånerna i den mån som de tidigare varit garanterade, men reservationen har alltid funnits kvar och de har ringt innan för att informera om det hela. De har även försökt till sitt yttersta att vara tillmötesgående och jag fick till och med poäng för vistelsen till det gamla programmet om jag hade velat (men nu samlade jag till Eurobonus och där var det samma). Men dessa gånger var kanske mer undantag än regel.
 

FFlash

Medlem
OP: då är vi två som ska bo där nästa vecka. Hotellen har bytt ägare. Jag blev kontaktad av Hilton, och behåller res med Hilton förmåner. Orkar inte skriva hela historian, men du kan läsa den på Flyertalk om du söker där Hilton Innsbruck tråden.
Du borde vara okej.
 

Tostarp

Medlem
Fick besked nu att min reservation verkligen är borta och jag ska få pengarna tillbaka. Har bokat Davos istället.

Det som är tråkigt är att när min reservation försvann från mitt HH-konto och jag kontaktade Hilton så hävdade dom med bestämdhet att Hilton Innsbruck fanns kvar och det inte var något problem. Då jag kontaktat dom under ca 4 veckor och dom hela tiden givit samma svar så undrar man?

Ingen har heller kontaktat mig.
 

FFlash

Medlem
Fick besked nu att min reservation verkligen är borta och jag ska få pengarna tillbaka. Har bokat Davos istället.

Det som är tråkigt är att när min reservation försvann från mitt HH-konto och jag kontaktade Hilton så hävdade dom med bestämdhet att Hilton Innsbruck fanns kvar och det inte var något problem. Då jag kontaktat dom under ca 4 veckor och dom hela tiden givit samma svar så undrar man?

Ingen har heller kontaktat mig.

Trist.
Jag får hoppas att det som jag skriftligen lovats håller. Annars kommer jag ha biiig problem
 

FFlash

Medlem
Checkat in i Davos. Hur har det gått i Innsbruck så har långt?

Inga problem med checkin, dom fann reservationen direkt. Gratis frukost o wifi.
Reniveringen har påbörjats. Ska öppnas som Marriott i Juli, kör tills det under TC flagga.
Renovering verkligen behövs.
Just nu verkar de maxa revenue med asiatiska turistgrupper, huhhuh U know...
Hursomhelst Innsbruck rockar alltid :)
 

Tostarp

Medlem
Helt otroligt! IDAG kl 16.08 får jag ett automatgenererat mail från Hilton där det står att jag ska uppmärksamma att min kommande bokning på Hilton Innsbruck inte kommer ge poäng etc då det inte är ett Hilton längre.

Två dagar efter incheckning! Dessutom har bokningen också mystiskt dykt upp i min app i status som 'incheckad' ??

Man kan ju hoppas att man får poäng i alla fall...:)...
 
Toppen