Senaste nytt

Norwegian - storsatsning på Gatwick -

Homer

Medlem
Fler plan, fler rutter och försök att attrahera affärsresenärer med
ökad frekvens och kabin med fler premiumsäten

Norwegian CEO: "The UK will be at the heart of our continued global expansion"

  • UK will be first to experience new enhancements to long-haul passenger experience
  • New routes, more frequency and newest Dreamliners to be London Gatwick-based

  • Plans for further South America and Asia routes – Norwegian will continue to pursue further route expansion from London to South America and Asia. The airline is exploring potential new routes to more South American countries due to strong ticket sales on the Buenos Aires route. Further Asia expansion will build upon the successful launch of the world’s longest low-cost route to Singapore with destinations such as Tokyo, Shanghai and Beijing planned if the airline receives access to the Siberian corridor. The Siberian corridor gives Norwegian the most efficient and direct routing across Russia to the Far East.
  • Norwegian’s first Airbus aircraft to fly UK intercontinental services from 2020 – Eight brand-new Airbus A321neo LR will land in Norwegian’s fleet in 2019 and will serve the UK from 2020. The A321neo LR will be Norwegian’s first Airbus aircraft to fly in its fleet as plans are underway to use these aircraft from London to the US East Coast and Midwest. Cities such as Detroit, Philadelphia and Minneapolis are examples of destinations that could be served. Norwegian will also consider routes to the Middle East using the Airbus A321neo LR.
  • UK passengers will be first to experience Norwegian’s newest routes and cabin upgrades – The airline will exclusively launch its newest long-haul routes at London Gatwick before anywhere else on its network. 10-brand new Dreamliners entering the fleet in 2018, will feature the new expanded 56-seat Premium cabin, which will replace the current Gatwick-based Dreamliner fleet, giving UK passengers more premium seats and brand-new aircraft at less than a year old. Long-haul Wi-Fi will be rolled out from the end of this year on the Boeing 787 Dreamliner and Boeing 737 MAX aircraft with plans to offer a free Wi-Fi option and a paid high-speed option, fast enough to stream movies and TV shows.
  • Bigger focus on business passengers with increased long-haul frequencies – Norwegian is investing in enhancements to its long-haul services that will provide a stronger proposition to business passengers. While the airline will add 21 more Premium seats to its 787 Dreamliners, with lounge access included with Premium tickets, Norwegian also has plans to increase frequency on key routes from Gatwick to give business customers more flexibility. London-Buenos Aires will increase to a daily service this winter, while further increases to Los Angeles from nine to 11 flights per week and an increase from two to four weekly flights to Fort Lauderdale (Miami), are also planned. Norwegian also has long-term ambitions to secure slots for a triple-daily Gatwick-New York service.
  • More affordable access to South America for UK travellers – From tomorrow, Norwegian begins the first ever low-cost route from the UK to South America which will break the monopoly on flights between London and Buenos Aires. The airline also plans to give UK passengers onward connections to cities around Argentina and Latin America as it prepares to launch new domestic services in the country after receiving an Air Operator’s Certificate from the Argentine authorities.
Newsdesk - Norwegian
 
In och expandera fort innan slottarna går åt? Slottider på Heathrow och Gatwick är allt svårare att komma åt. Dessutom är Gatwick Easyjets största bas (minns inte exakt men har för mig Easyjet har drygt 60 maskiner basade på Gatwick) så det finns en del försprång som Norwegian nog är intresserade av att försöka minska.

Eller så faller alltihopa som ett korthus när ekonomin väl vänder ner, ska oavsett bli intressant att se hur det går.
 

Homer

Medlem
In och expandera fort innan slottarna går åt? Slottider på Heathrow och Gatwick är allt svårare att komma åt. Dessutom är Gatwick Easyjets största bas (minns inte exakt men har för mig Easyjet har drygt 60 maskiner basade på Gatwick) så det finns en del försprång som Norwegian nog är intresserade av att försöka minska.

Eller så faller alltihopa som ett korthus när ekonomin väl vänder ner, ska oavsett bli intressant att se hur det går.


Fast Easyjet har ju inte visat några intentioner på att börja med long-haul
dessutom har de ju ett samarbete med DY.
IAG däremot har ju köpt en massa slots på Gatwick och startat ett Norwegian killer flygbolag, Level.


EasyJet Worldwide: Budget airlines’ idea to team up at Gatwick airport is revolutionising the aviation industry | The Independent

Newsdesk - Norwegian
 

mha321

Medlem
Jag tycker det i första hand är två intressanta saker som framgår.

Det ena är att Norwegian nu väldigt tydligt går ut och säger att det är UK som är viktigaste marketen, det är de som får de nya planen osv. Det har ju varit ganska tydligt i praktiken tidigare, men i marknadsmaterial och liknande tycker jag man har försökt pusha ganska mycket för att t.ex. Skandinavien också är en prioriterad marknad. Men att man nu planerar att skifta över gamla plan till andra ställen indikerar ju något annat. (Nåja, gamla och gamla -- än så länge har ju Norwegian inte direkt några "gamla" plan i longhaul-flottan, men mindre nya är de, och förr eller senare blir de gamla). Det indikerar en rätt tydlig prioritering.

Det andra är att Norwegian Premium uppenbarligen säljer rätt bra på longhaul. Att den säljer bättre ut från UK än från Skandinavien är väl inte så förvånande, men tillräckligt för att bygga påtagligt större Premium-kabiner är intressant. Dels intressant att se, dels blir det intressant att se om det fortsätter även i de förtätade premium-sätena (står ju inte i press-releasen, men jag läste någon annanstans att det är rätt mycket trängre i den nya premium-kabinen).
 
Toppen