Senaste nytt

Seychellerna sportlov 2019

hendberg

Medlem
Hej,


En fråga till alla som är bekanta med Seychellerna.


Har hittat ett riktigt trevligt hus för sportlovet 2019 och vill gärna boka det asap. Huset ligger i området Baie Lazare och rätt nära havet i mitten av bukten.

Nån som har info om det området?


Har även tittat på Eden Island som ser trevligt ut och där det verkar finnas mer bekvämligheter, men detta hus kändes klockrent.


Tänkte försöka boka C för 4 pers med en 2-4-1 och det verkar bara finnas Ethiopian som har hyfsad tillgänglighet året om. Hittar inget direkt med Turkish eller Austrian.

Finns det nån annan smart routing eller är det Ethiopian som man har störst chans med, som det dessutom verkar finnas många delade meningar om. SA är uteslutet, då det blir för lång omväg.


Oerhört tacksam för all input.
 

Canadien

Medlem
Turkish brukar ha 4 stolar till Seychellerna men jag tror inte de släppt så långt fram i tiden ännu. Brukar vara 330-360 dagar innan som man kan boka
 

hendberg

Medlem
Turkish brukar ha 4 stolar till Seychellerna men jag tror inte de släppt så långt fram i tiden ännu. Brukar vara 330-360 dagar innan som man kan boka

Jo visst är det så, men har sökt på t.ex hösten och bara för att få ett hum om tillgång. Har dock inte hittat något som går direkt IST-SEZ.
 

Dr. Miles

Expert
En fråga till alla som är bekanta med Seychellerna.

Har hittat ett riktigt trevligt hus för sportlovet 2019 och vill gärna boka det asap.
Jag har inte varit Seychellerna, men jag vill påminna dig om:

Sportlov 2019 i Stockholmsregionen är mellan 25 feb - 01 mar i 2019.
Stockholms stad skrev:
Vårterminen 2019

Sportlov (vecka 9): 25 februari–28 februari och 1 mars
Terminer och lov - stockholm.se

Enligt Expert Africas webbsida, februari är fortfarande regnsäsong i Seychellerna och cyclone (tyfon) härjar i södra Seychellerna mellan januari och februari
Expert Africa skrev:
During December to March (Northwest Monsoon), Seychelles gets extremely wet, especially in December and January, though the vegetation is lush, the winds generally light and the sun at its warmest. This is also the cyclone season, though only the most remote southern islands are within the cyclone belt.

The best time to go to Seychelles | weather, climate & seaweed | Expert Africa
 

hendberg

Medlem
Tanken var att åka en vecka innan sportlovet och stanna även över sportlovet. Är medveten om vädret, men det brukar sällan vara ihållande regn utan mer skurar som kommer och går, vad jag förstår.
 

Bamsefar

Medlem
Jag har bara varit på Four Seasons som ligger ja typ där - just där FS ligger är det rejält kuperat och gott om skog skog och åter skog. Vägarna dit var, för dom var typ två stycken, smala med busshållplatser mitt på vägen (det är tydligen så få fordon så det behövs inte mötesplatser.... ens mitt i kurvor).

Vi var där i September om jag minns rätt - det var magiskt underbart (sånär som att min fru fick Salmonella Tufus som bonus när vi väl kom hem). Men i regnsässong vete katten om jag vill sätta min fot där - det kommer vara blött, varmt och fuktigt. Mycket fuktigt.
 
Kan inte säga om boendet eller stora ön där jag/vi bara landade innan vi stack vidare till Praislin.
Vi flög SAS till Dublin, Ethiopian till Addis och det var okej även om jag inser att jag flygit bättre.
På hemvägen vart det Turkish, dock liten kärra från Addis till Istanbul.

Om du vill omvärdera till ett extremt lugnt boende, 3st gigantiska sköldpaddor i trädgården, väldigt mycket lugn och lite mer isolerat opartyställe, kolla in New Emerald Cove hotel. Jättefint där! Bra strand, ingen trängsel, lugn och ro men som sagt, beror på vad man vill få ut av resan.
 
En kollega till mig kom precis hem efter nio dagar på Seychellerna. Han hoppats på lite kite surfing men det blåste inte tillräckligt mycket. Däremot var det tydligen hyfsat varmt och soligt vilket satt sina spår med trevlig solbränna.

Jag har inte själv varit där men blev lite sugen när jag hörde kollegan berätta.
 
Toppen