Senaste nytt

Varför jag gillar Air France...

Jonas C

Medlem
En liten uppföljning på min förra tråd: http://www.businessclass.se/forum/threads/varför-jag-gillar-air-france.15678/

Middag i Business Class ombord på Air France flight AF1062 från Paris CDG till Stockholm Arlanda.

En av mina bästa Europaflygningar i Business Class.

IMG_3915.JPG IMG_3916.JPG IMG_3917.JPG IMG_3919.JPG
 

Attachments

  • IMG_3920.JPG
    IMG_3920.JPG
    40,7 KB · Visningar: 686

Alf

Medlem
Air France har alltid varit duktiga på bra mat även på korta flygningar. Jag åkte några gånger på 80-talet mellan ARN - HEL när AF flög från CDG till HEL med mellanlandning i ARN. Flyget avgick vid lunchtid från ARN och i business serverades det då en trerätters. Det var på håret man hann äta upp innan landning. Kommer ihåg en resa där jag skojade om att man inte hann med någon avec och GT innan landning. Då kom flygvärdinnan fram med en påse där hon plockat i champagne, konjak, likör och gin som jag fick med mej. Snacka om service.

Synd bara att dom är med i "fel" allians.
 

rvarttinen

Medlem
...

Synd bara att dom är med i "fel" allians.
"Fel"? ... nja, förstår nog vad du menar, men själva har vi har vi haft bra utväxling med Skyteam. Ok, mest flugit med AF och inte med t.ex. Aeroflot. AF/KLM:s linjenät i kombo med Delta fungerar rätt bra för oss. Och, AF har code shares med icke allianspartners, t.ex. Etihad, som funkat bra och ger massor med miles på kontot.... :)
 
Håller på och avverkar en Mileage run till Istanbul i Biz med AirFrance/KLM. Förra fredagen hade jag följande bokning: Linköping - Amsterdam - Paris -Tel Aviv. Väl i Amsterdam blev jag snabbt ombokad till direktflighten Amsterdam -Tel Aviv pga snöoväder i Paris. När jag kom till Amsterdam hade AirFrance mailat om att jag var ombokad med KLM. Snabbt och effektivt hanterat av AirFrance.

I söndags flög jag Tel Aviv - Paris. För att dela upp min MR-bokning på 2 helger så hade jag bokat Paris - Stockholm på separat biljett. När jag checkade in till Stockholm i Paris så såg de mina 2 biljetter. De frågade om jag ville att de "kopplade ihop" mina 2 biljetter vilket de gjorde, även fast den ena biljetten är i Biz och den andra i Eco. Min nya sammanslagna innehåller 9 flighter i Biz och 3 i Eco. Positivt överraskad att AirFrance fixat så jag fått alla flighter på en genomgående biljett.

I måndags gick jag in på mitt Flying Blue konto. Smack, alla 4 flighter jag genomfört fredag - söndag hade bokförts och miles in på kontot. Då jag pga ombokning bara fått miles för flighten Amsterdam - Tel Aviv och inte enligt OCR ringde jag Flying Blue Gold supporten. Jag förklarade mitt ärende att jag förväntade mig miles för orginalbokningen Amsterdam - Paris - Tel Aviv. Agenten kollade på min bokning och online under samtalet hade hon korrigerat till korrekt tilldelning. Oerhört snabb och effektiv hantering av AirFrance.

Jag har efterregistretat miles hos SAS, AirFrance/KLM och British Airways. Har vid flera tillfällen fått miles korrigerat direkt under samtalet hos AirFrance/KLM. Hos SAS kan det ta längre tid, har just nu en miles claim förfrågan hos British Airways. Gäller en flygning med Qatar, trots flight i First och jag har Emerald status har jag väntat i 5 veckor just nu på mina miles utan resultat.
 

Berglund

Medlem
Jag älskar Skypriority och prioboarding där fungerar så att man kan komma närsomhelst och ändå gå förbi hela kön. Väldigt skönt!

Dock släpper man även in Flying Blue Silver, vilket känns som ett klart nerköp. Bort med det. Annars fungerar prioboarding alldeles utmärkt!
 

rvarttinen

Medlem
Några bilder från en flygning förra helgen från CDG till ARN. I och med att flygningen är längre än två timmar så serveras det varm mat.

20180618_213031.jpg
Det vita vinet som serverades
20180618_213018.jpg
Dagens rätt (ja, det är champagne i glaset till höger, på denna flygning serverades Deutz)
20180618_211806.jpg
Menyn
20180618_211815.jpg
Framsidan av samma meny ...
20180618_212413.jpg
Och en liten presentation av den som skapat dagens rätt, Guy Martin ...
 
Toppen