Senaste nytt

Alitalia öppnar Milano Linate - Stockholm Arlanda under sommaren 2018

Palazzi

Medlem
Informationen om denna linje publicerades på en annan hemsida idag, men väl på Alitalias sida verkar alla spår vara borta. Inte med som destination i destinationslistan, och inte heller hittar jag något bokningsbart genom ITA-matrix.
 

011430121

Medlem
Kryssningssäsongen har börjat i Stockholm och återkommande Rederiet Costa idag med Costa Magica som har förtöjt i Frihamnen vill minnas att de senaste säsongerna har det varit Costa Luminosar som seglat i Östersjön under sommaren
Många "udda ankomster" idag på Arlanda
AZ 128 Milano LIN
NO 6618 Milano MXP
AZ 8912 Catania/Ancona
OB 4047 Turin
AZ 8918 Rom
Vet inte om denna är en ordinarie flygning D8 1000
Jag kan ha missat någon ankomst, tro det eller inte även jag har mina brister!!
Som vanligt har SAS och Norwegian sina ordinarie ankomster
D70969BB-D8D2-4F58-BEE8-A2F1D7371A17.png
 

Brandten

Medlem
Planet skall alltså stå på Arlanda i 9 timmar och 25 minuter?? Känns ju inte helt vettigt... o_O
De kan ju alltid göra en Ethiopian, dvs flyga över och parkera i Oslo. :)
Kanske de gömmer planet på Arlanda, så att Italienska kronofogden inte ska kunna hitta det?
Haha hade aldrig gömt en "skattesak" i skattemeckat Sverige. Svenska myndigheter kommer skvallra direkt och be om 50% finders fee!
Fast de kunde väl flugit en sväng till Rom eller Bologna under tiden istället i så fall? Kan det vara så att något charterbolag ska nyttja planet under de 9,5 timmarna? Typ en tur till Medelhavet och tillbaka?
Läste längre ner i tråden att den ska användas på extra linjer men låter extremt risky med tanke på strikta tidtabeller för kryssningspax. Minsta förseningen på en t/r till Italien (eller annan charter destination) måste ju paja hela schemat för returen? Eller räknar man kanske med att någon SkyTeam member ställer upp om det blir strul?
 
Toppen