Senaste nytt

Dagens bild

Senator

Moderator
Det bästa med helgfrukostar på hotell är att få sitta lugnt med en kopp kaffe och FT. Mitt nya hem i London är helt klart The Trafalgar St. James, Curio

10469311ac260cb2f9bd10b212c68fa5.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Vår vy, min sambo och jag ombord @agehall favobolag. Min sambo har halvt motvilligt sagt ok att flyga ARN-LHR-MAN-LHR idag för att säkra hennes Silver.

Tyvärr ingen tid för loungebesök idag @AABack2ARN

Sent ute? ;) Tror jag såg dig och sambon ovanför trappan på väg mot passkontrollen i T2. Och då hade boardingen redan påbörjats... Hoppas ni har en trevlig helg. Helsingfors bjöd inte på något vidare väder men väl god mat och god dricka!
 

Senator

Moderator
Sent ute? ;) Tror jag såg dig och sambon ovanför trappan på väg mot passkontrollen i T2. Och då hade boardingen redan påbörjats... Hoppas ni har en trevlig helg. Helsingfors bjöd inte på något vidare väder men väl god mat och god dricka!

Det blir inte så mycket loungehäng för tiden. I tjänsten dyker jag upp ca 45min innan. Min sambo har inte sätt en lounge hon gillar, inklusive FCT. ”Det där är din grej” säger hon till mig Så vi lämnar ofta Vasastan 75min innan avgång om vi har handbagage, och 90min med väskor.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator


Haha.. det är kanske så det är ;)

Lite OT svar av filosofisk karaktär. Senaste två åren har jag rest mer än någon gång. I år kommer jag nog över 225 000 miles "ass in seat". Under hösten har jag:
1. Senast i Toronto: skippat AC Loungen, satt mig i en bar och beställt en öl som jag verkligen var sugen på
2. Senast på JFK med Swiss: vänt i dörren, satt mig i en bar och beställt en måltid jag vill ha
3. Senast på CPH: lånat duschen hos SAS, sen gick vi till Starbucks och tog en kaffe

Jag är inne i en period där jag har ständigt akut tidsbrist. Flyga är en transportsträcka: till USA/Kanada jobbar jag ombord eller i en lounge i transit. Hem sover jag. De få gånger jag är i en lounge numera hittar jag ett bord och drar fram laptopen. Jag kommer numera sällan till en flygplats tidigt om målet inte är att hitta en tidigare flight.

Det jag dock verkligen känner är att jag inte är sugen att äta och dricka något "bara för det är gratis". Jag kan känna att jag hellre går och köper något jag vill ha. När min sambo är med, reser vi för destinationen gärna direkt (något som innebär SAS Plus ibland). Denna resan var ett undantag då vi behövde hennes 4 BA segment, men destinationen var London.

Rent filosofiskt undrar jag på hur många med handen på hjärta skulle erkänna att dom beställer något, eller tar något i en loungen som dom aldrig skulle beställa om man fick betala för det på krogen? :p

#endofrant
 

AABack2ARN

Medlem
Håller absolut med om att det ofta är lugnare utanför loungen än inne i densamma. Reser jag i tjänsten (vilket väldigt sällan händer numer) vill jag bara att det går snabbt och behöver jag jobba sitter jag hellre i en avskild del av terminalen än i en knökfull lounge fylld av självupptagna män (oftast) som överröstar varandra i telefon. Likaså kommer jag så nära på avgång som det är möjligt.

Vid privat resande är det dock lite annorlunda och planerar gärna för lite tid i loungen (om den är av bättre kvalitet) och chansar inte heller lika mycket vad avser ankomst till flygplatsen för nära inpå avgången.
 

Homer

Medlem
Haha.. det är kanske så det är ;)

Lite OT svar av filosofisk karaktär. Senaste två åren har jag rest mer än någon gång. I år kommer jag nog över 225 000 miles "ass in seat". Under hösten har jag:
1. Senast i Toronto: skippat AC Loungen, satt mig i en bar och beställt en öl som jag verkligen var sugen på
2. Senast på JFK med Swiss: vänt i dörren, satt mig i en bar och beställt en måltid jag vill ha
3. Senast på CPH: lånat duschen hos SAS, sen gick vi till Starbucks och tog en kaffe

Jag är inne i en period där jag har ständigt akut tidsbrist. Flyga är en transportsträcka: till USA/Kanada jobbar jag ombord eller i en lounge i transit. Hem sover jag. De få gånger jag är i en lounge numera hittar jag ett bord och drar fram laptopen. Jag kommer numera sällan till en flygplats tidigt om målet inte är att hitta en tidigare flight.

Det jag dock verkligen känner är att jag inte är sugen att äta och dricka något "bara för det är gratis". Jag kan känna att jag hellre går och köper något jag vill ha. När min sambo är med, reser vi för destinationen gärna direkt (något som innebär SAS Plus ibland). Denna resan var ett undantag då vi behövde hennes 4 BA segment, men destinationen var London.

Rent filosofiskt undrar jag på hur många med handen på hjärta skulle erkänna att dom beställer något, eller tar något i en loungen som dom aldrig skulle beställa om man fick betala för det på krogen? :p

#endofrant



Senator = BC:s egen corporate-wage-slave ?
(Flyertalk guru som tillbringar största delen av dygnet ombord på flygplan, huvudsakligen BA )
Feeling very "corporate-wage-slave" thread


Fast i Japan är ju det normaltillståndet och de har ett namn för nästa steg
Karōshi (過労死) "overwork death"
 
Toppen