Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Jag kan hålla med. Jag förstår alla våra medlemmar som tycker det är grymt att få kunna åka Lufthansa First med sina EuroBonuspoäng. Men utan att trampa någon medveten på tårna, så är tillgängligheten som den är idag till awards troligtvis en bidragande orsak till en mindre lyxig känsla. Det har helt enkelt blivit för "tillgängligt" och därmed oekonomiskt att behålla en världsledande produkt. Det är också viktigt att komma ihåg att FCT/FCL konceptet med HON var tänkt för ca 3 000 medlemmar, och inte de 8 000 medlemmar som det uppskattningsvis finns idag. Det tror jag är en annan bidragande orsak till försämringar.

Om jag var Lufthansa skulle jag minska kabinen till 4 stolar, erbjuda något mer lyxigt a la Air France, samt strypa tillgängligheten. Som det är idag kan det inte vara lönsamt att ha produkten "as is".
Då tror vi samma. För en gångs skull. :)
Är det värt att boka First på en sträcka i awardbokning istället för enbart Business? | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

DOEL

Medlem
Ifall man flyger CPH-FRA med SAS Plus och sedan vidare FRA-JFK med Lufthansa F. Behöver man hämta ut baggage och checka in ånyo på FRA eller kan man bara i lugn och ro gå vidare till FCT? Man måste väl lämna gå ut från ankomstterminalen för att komma dit eller?
 

ucce

Medlem
Ifall man flyger CPH-FRA med SAS Plus och sedan vidare FRA-JFK med Lufthansa F. Behöver man hämta ut baggage och checka in ånyo på FRA eller kan man bara i lugn och ro gå vidare till FCT? Man måste väl lämna gå ut från ankomstterminalen för att komma dit eller?

Det är bara att gå (om du inte har tur och får bussgate och blir upphämtad) direkt till FCT. Dock måste du ut genom ankomsthallen. Men baggaget kan du checka in hela vägen om du reser på en biljett, och sannolikt annars också
 

palmen

Moderator
Det är bara att gå (om du inte har tur och får bussgate och blir upphämtad) direkt till FCT. Dock måste du ut genom ankomsthallen. Men baggaget kan du checka in hela vägen om du reser på en biljett, och sannolikt annars också
Man blir inte hämtad med SAS flight och oavsett blir man inte körd till FCT utan till vanliga terminalen där man sedan får gå.
 
Toppen