Senaste nytt

Europcar UK misstänkta för storskaligt, systematiskt bedrägeri i samband med skador.

Jag försöker alltid få noll i självrisk, dels eftersom jag slipper kolla bilen noggrant vid hämtning och återlämning. Men också för att biluthyrningsbolaget avgör om, när och hur ev skador skall repareras. Då ligger incitamenten rätt om de också betalar.
 

Dr. Miles

Expert
Jag försöker alltid få noll i självrisk, dels eftersom jag slipper kolla bilen noggrant vid hämtning och återlämning. Men också för att biluthyrningsbolaget avgör om, när och hur ev skador skall repareras. Då ligger incitamenten rätt om de också betalar.
Problemet är dock, hyrbilbolagens egna försäkring täcker ofta inte "non-operation charge", även om de täcker för reparationskostnaden.
 

Homer

Medlem
Jag försöker alltid få noll i självrisk, dels eftersom jag slipper kolla bilen noggrant vid hämtning och återlämning. Men också för att biluthyrningsbolaget avgör om, när och hur ev skador skall repareras. Då ligger incitamenten rätt om de också betalar.

"Få" eliminera självrisken kostar kulor (utanför USA) det är därför de flesta struntar i det.

Problemet är dock, hyrbilbolagens egna försäkring täcker ofta inte "non-operation charge", även om de täcker för reparationskostnaden.

Blandar du inte ihop försäkring och självriskeliminering?
Jag är ganska övertygad om att det inte tillkommer någon avgift
typ "damage administation fee" om du köper det sistnämnda.
 
Last edited:
Toppen