Senaste nytt

Bali or not...?

Mediana

Medlem
Planerar Bali under jul och nyår. Vad är det som inte känns så bra? Att det kan vara hundkött eller något annat?
Ja, nu har jag lite problem med just hund men jag förstår att man äter det. Däremot så kan jag som konsument välja bort det om jag åtminstone vet om att det är hund som serveras och inte tror att det är något annat.

Jobbigt att inte kunna äta hummer eller kräftor heller. Att kokas levande är välinte så mycket bättre än hundens eller sköldpaddans öde? :)
Nej, jag kan nog tycka det är annorlunda. Att koka hummer eller kräftor i kallt vatten och låta det sakta kokas upp däremot.
Är inte emot att äta djur men jag önskar är att de avlivas så snabbt som möjligt för att undvika onödigt lidande.
 

Johanna

Medlem
Tror Otto Warmbier skulle argumentera emot den punkten... om han kunde.
När man åker dit vet man att det är en diktatur och med massor och väldigt konstiga regler. Dom håller inte kvar folk bara för att det är kul. Han bröt mot reglerna. Sen menar jag inte att det straff han fick är rimligt eller ens att straffa honom för det. Men försök inte bryta mot reglerna. De är väldigt tydliga med att informera om det innan och vilka de regler är. Ta inte ens med dig en tvålkopp från hotellet eller något annat.

vilka regler gäller egentligen för besök i Nordkorea?
Man får den informationen innan och man ansöker om tillstånd/visum. Men du får inte reda på skälet om varför du inte får tillstånd. Bara ett avslag. En som var med i vår grupp hade försökt tidigare. Han frågade på plats och fick då veta att det var för han hade en blogg. De har/hade inte så stor koll på sociala medier och så utan trodde han var journalist. De kom/kommer inte in på turistvisum.
 
Toppen