Senaste nytt

igelkotten

Medlem
Kontor: Malmö C
Bokat hos: SIXT.se
Bokade: Mini Cooper Clubman eller liknande
Fick: Mercedes Benz A180
Gratis uppgradering (eller dylikt): Ja
Status på bokningen: Platinum
 

pep

Medlem
Kontor: CPH
Bokat hos: Europcar
Bokade: Opel, billigste stationcar (1300 DKK for 3½ uge)
Fick: KIA 6 gear, spritny
Gratis uppgradering (eller dylikt): Ja
Status på bokningen: ingen
 

pswe

Medlem
Kontor: Arlanda
Bokat hos: Hertz
Bokade: Mystery vehicle
Fick: Jaguar F-Pace
Gratis uppgradering (eller dylikt): Ja (bokad via SAS kampanj, så mycket bra utväxling på SEK 600 både i form av fordon och SAS-poäng)
Status på bokningen: Presidents circle
 

pep

Medlem
Fick du en bil i 3,5 vecka för 1300 DKK? Smutt.
Ja! Jeg blev også utroligt overrasket og glad. Bilen hedder KIA Ceed SW (diesel), 136 HK. Fandt den ved at crosschecke lidt på nettet under udlejning af bil til udlandsdanskere. Man skal dog blot kun angive udenlandsk adresse, jeg tror ikke de reelt checker bopælen. Firmaet er et "OTA" brooker ved navn Cartrawler (Engelsk adresse) der opererer (sælger) udlejningsbiler for Europcar, der vil være dyrere hvis booket direkte. Der er dog en dark horse: man bliver trukket forlods 7500 DKK i selvrisiko og 2500 DKK til at dække evt. fartbøder og parkeringsbøder. De penge venter jeg på endnu. Jeg lejede i 22 dage, ikke helt 3½ uge (fra og med 25/5 til og med 15/6)
 

johan_fbg

Medlem
Kontor: Göteborg centralstation/nordstan
Bokat hos: Hertz
Bokade: V60
Fick: XC60 AWD R
Gratis uppgradering (eller dylikt): Ja
Status på bokningen: Presidents circle

Ska ha bilen i 63 dagar och får betala 175:- per dag. Jag undrar hur mycket en sån här bil sjunker per värde per dag...?

EDIT: Enligt Konsumentverket kostar en liknande bil 150:- att äga per dag inklusive värdeminskning men exklusive drivmedel.
 
Last edited:

pep

Medlem
...7500 DKK i selvrisiko og 2500 DKK til at dække evt. fartbøder og parkeringsbøder. De penge venter jeg på endnu....
Til orientering fik jeg alle deposita retur dagen efter indlevering. Dvs. at jeg har lejet ny bil for 1361/22 dage = 62 DKK/dag. Direkte fra CPH Airport. Sparede meget i taxi. Yderst rimeligt!
 

igelkotten

Medlem
Kontor: Uppsala C / Tycho Hedéns väg
Bokat hos: Avis
Bokade: Toyota Auris
Fick: Toyota Auris
Gratis uppgradering (eller dylikt): Nej (Avis påstod att automatväxeln var en "uppgradering"
Status på bokningen: Presidents circle
 

Habe

Medlem
Kontor: Sundsvalls flygplats
Bokat hos: Hertz
Bokade: Renault, eller liknande
Fick: Dacia Sandero
Gratis uppgradering (eller dylikt): Fick en nedgradering...
Status på bokningen: ingen

Fanns ingen annan bil tillgänglig, så fanns inte så mycket att göra än att köra rundor med denna j*vla skitbilen. Fick 2dagars gratis hyra nästa gång av Hertz som kompensation (V60 eller liknande).
 

El Oso

Medlem
Kontor: Hertz Bologna Airport
Bokat hos: Hertz
Bokade: Lancia Y
Fick: Fiat 500 L, Fullt utrustat: 60 mil.
Gratis uppgradering (eller dylikt): Ja
Status på bokningen: Presidents circle

Ska ha bilen 43 dagar och redan fått klassiska parkeringsskador À la Italien:confused:.
 

Attachments

  • IMG_0469.JPG
    IMG_0469.JPG
    105,6 KB · Visningar: 280
Last edited:
Toppen