Senaste nytt

WOW air först i Europa: förvärvar Airbus A321neo

BusinessClass

Redaktör
Det isländska lågprisflygbolaget WOW air blir det första flygbolaget i Europa som förvärvar flygplanstypen Airbus A321neo. Avtalet mellan WOW air och Airbus signeras och offentliggörs på Paris International Air Show idag. Det nya flygplanet tas i bruk i juli och blir det 17:e tillskottet i WOW airs nuvarande Airbus-flotta. Flygplanet kommer trafikera en del av…
 

FrontX

Medlem
Även om Neo anses "rymligare" så är det fortfarande en A321, och att sitta instängd i 7-8 timmar i ett sådant litet flygplan undviker jag gärna.
A320/321 funkar ner till Grekland på sin höjd men fasen inte längre. Novair t.ex kör sina Neo till Kap Verde, en flygtid på 7h 55min. Kan tycka att det är lite väl långt
 

Palazzi

Medlem
Även om Neo anses "rymligare" så är det fortfarande en A321, och att sitta instängd i 7-8 timmar i ett sådant litet flygplan undviker jag gärna.
A320/321 funkar ner till Grekland på sin höjd men fasen inte längre. Novair t.ex kör sina Neo till Kap Verde, en flygtid på 7h 55min. Kan tycka att det är lite väl långt

Det är iofs fortsatt byte på Island, så riktigt så länge är du inte ombord (om du inte flyger till västkusten). Annars känner samma sak som dig. Även 6h mellan Reykjavik och New York är jobbigt, precis som Stockholm till Kanarieöarna.
 

mtlmr

Medlem
Vad är det ni tycker är jobbigt i en narrow som är okej i en wide, givet samma stol?

Det är iofs fortsatt byte på Island, så riktigt så länge är du inte ombord (om du inte flyger till västkusten). Annars känner samma sak som dig. Även 6h mellan Reykjavik och New York är jobbigt, precis som Stockholm till Kanarieöarna.
 
Toppen