Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

varva77

Medlem
Vet inte om det är generellt men blev mycket förvånad att Telia inte tog AMEX. Detta var i Sundbyberg och det är väl knappast franchise så det är lär ju gälla alla.
 

hg1980

Medlem
Frugan köpte en present till mig på Louis Vuitton Stockholm över telefon. Blev helt chockad när hon berättade att de inte tog AMEX. Är detta sant för köp i fysiska butiken också? Smått skandal isf anser jag.
 

crown

Medlem
Illa... Tänkte precis gå över till SATS och läste senast i November att SATS tar emot AMEX och inte har några planer på att sluta ta emot det. Har du någon aning om detta gäller alla SATS-gym eller möjligen endast lokalt?
Jag har nu varit i kontakt med SATS och de har avslutat avtalet med American Express, så det gäller samtliga gym. Tråkigt och lite lustigt tycker jag då min bild är att SATS försöker vara lite mer "premium" än andra kedjor.
 

Kimmen00

Medlem
Frugan köpte en present till mig på Louis Vuitton Stockholm över telefon. Blev helt chockad när hon berättade att de inte tog AMEX. Är detta sant för köp i fysiska butiken också? Smått skandal isf anser jag.

Då skulle jag sagt tack men nej tack och gått ut ur LV-butiken..
 

andersl

Medlem
Frugan köpte en present till mig på Louis Vuitton Stockholm över telefon. Blev helt chockad när hon berättade att de inte tog AMEX. Är detta sant för köp i fysiska butiken också? Smått skandal isf anser jag.

Hmmm, jag betalade med Amex i den butiken för 14 dagar sedan..... Så tvivlar på att det är sant.
 

seat56f

Medlem
Har SL slutat ta Amex? Mitt kort blev idag nekat i bägge automaterna (Solna Station) och i spärren (samma). I automaterna var det "Ogiltigt chip" och i spärren "Gäller ej här". Det satt fortfarande Amex-logga på automaten...

Har ett "gammalt" 3757-kort, dvs utan kreditgräns.
 

Sebbeh

Medlem
Jag använde mitt AMEX på SL i måndags vid tekniska. Dock så tog bara en av automaterna det. På första fick jag också "ogiltigt chip". Annars funkar ju det att betala på pressbyrån.
 
Toppen