Senaste nytt

BMI och Lufthansa -hjälp

WTP

Medlem
Grattis @Fredrik Rydén
Det ser ut som att BMI-strategi går ut på att vänta ut så många som möjligt så jag blir extra glad när jag läste att det gick bra för andra.

Försenad.se ringde mig i december och ville ha en kopia på alla boarding cards asap.
Förra veckan kontaktade jag dom på nytt och fick höra att inget nytt har hänt än och jag fick målnr.

"Vi stämmer för en person i sällskapet och målet kommer då handläggas som ett förenklat tvistemål (FT-mål).
Dessa processer handläggs snabbare och om vi vinner ärendet kommer det förhoppningsvis även vara enkelt att få ut ersättningen till medpassagerarna."
Så det blir intressant att se hur det hela blir till slut.
 

Fredde18

Medlem
Helt omöjliga är de dock inte. Jag fick mail idag från dem med ursäkt om sent svar sedan senaste kontakt samt att de vill ha bankuppgifter mm. Det gäller en claim från i slutet på maj så det har inte gått superfort men som sagt, det ser lovande ut. Fast pengarna är ju inte på kontot ännu...
Jag har bara haft kontakt med BMI och inte nyttjat utomstående (typ airhelp eller konsument Europa).
 

WTP

Medlem
Helt omöjliga är de dock inte. Jag fick mail idag från dem med ursäkt om sent svar sedan senaste kontakt samt att de vill ha bankuppgifter mm. Det gäller en claim från i slutet på maj så det har inte gått superfort men som sagt, det ser lovande ut. Fast pengarna är ju inte på kontot ännu...
Jag har bara haft kontakt med BMI och inte nyttjat utomstående (typ airhelp eller konsument Europa).
Kul för dig att du behövde inte nyttja utomstående.
 
Toppen