Senaste nytt

Dorsia i Göteborg ansluter sig till Small Luxury Hotels

rvarttinen

Medlem
Har bokat Dorsia nu i mars för en liten helg i Göteborg. Ser väldigt bra ut - men, hur är det med restaurangen? Har bokat ett bord, men bör vi boka av och välja en annan restaurang (efter att ha läst här i tråden)?

Anledningen att vi valde Dorsia, förutom att det ser verkligen bra ut, är att det är med i SLH. SLH är vårat andrahandsval efter Starwood, har hittills bra erfarenheter av de SLH-hotell vi bott på.
 

Wyll

Medlem
Har bokat Dorsia nu i mars för en liten helg i Göteborg. Ser väldigt bra ut - men, hur är det med restaurangen? Har bokat ett bord, men bör vi boka av och välja en annan restaurang (efter att ha läst här i tråden)?

Anledningen att vi valde Dorsia, förutom att det ser verkligen bra ut, är att det är med i SLH. SLH är vårat andrahandsval efter Starwood, har hittills bra erfarenheter av de SLH-hotell vi bott på.

Det finns bättre och roligare restauranger i Gbg helt klart och då ni ändå bor på hotellet hade jag nog nöjt mig med en drink och då gärna GT som nämts innan. Ni kommer ha en grym och personlig upplevelse. Glöm inte googla konsten på väggarna. Helt sjukt att det hänger på ett hotell.
 

rvarttinen

Medlem
Det finns bättre och roligare restauranger i Gbg helt klart och då ni ändå bor på hotellet hade jag nog nöjt mig med en drink och då gärna GT som nämts innan. Ni kommer ha en grym och personlig upplevelse. Glöm inte googla konsten på väggarna. Helt sjukt att det hänger på ett hotell.
Låter bra... ska kolla konsten väl på plats!
Nu är detta kanske fel tråd, men vilka restauranger torde vi välja istället? Alla tips välkomna!
(Vi kan starta en egen tråd för detta - restaurangtips för en helg i Göteborg!)
 

Wyll

Medlem
Låter bra... ska kolla konsten väl på plats!
Nu är detta kanske fel tråd, men vilka restauranger torde vi välja istället? Alla tips välkomna!
(Vi kan starta en egen tråd för detta - restaurangtips för en helg i Göteborg!)

Ja så flytta mitt svar om det blir ny tråd. Allt beror ju på vad man vill ha? Jag brukar dock alltid rekommendera toso längst upp på Götaplatsen. Boka bord dock då det kan va svårt annars. De är asian fusion och det är riktigt bra!
 

Moco

Medlem
Har bokat Dorsia nu i mars för en liten helg i Göteborg. Ser väldigt bra ut - men, hur är det med restaurangen? Har bokat ett bord, men bör vi boka av och välja en annan restaurang (efter att ha läst här i tråden)?

Anledningen att vi valde Dorsia, förutom att det ser verkligen bra ut, är att det är med i SLH. SLH är vårat andrahandsval efter Starwood, har hittills bra erfarenheter av de SLH-hotell vi bott på.

Jag slank nyligen in där igen och frossade i ostron och diverse dryckesvaror. Jag får ändå säga att det var en bättre upplevelse än gången innan, men jag vet ändå inte om jag vill rekommendera dig att ta varmrätten där. Jag förordar istället Manfreds på Nordenskiöldsgatan 28 i Linné.
 

rvarttinen

Medlem
Precis tillbaka från en helg i Göteborg och boende på Dorsia. Klart roligt och trevligt hotell! Kan varmt rekommenderas! Många och kul detaljer, dessutom säljer de en CD med musik inspirerad från hotellet. Restaurangen höll bra klass, baren likaså (cocktail och gin & tonic bar - de har 120 olika sorter av gin) och frukosten var precis såsom en hotellfrukost ska vara .
 
Toppen