Senaste nytt

Erfarenheter från Sheraton Stockholm

rvarttinen

Medlem
Vas tycker ni om frukosten på Sheraton Stockholm? Visserligen en bra frukost men är den värd 260kr?
Buffén är rätt omfattande ... skulle nog säga/skriva att den håller god internationell standard. Andra som bott där mer nyligen kan nog fylla i med mer detaljer om hur det är.
 

nota bene

Medlem
Ingen frukost är värd 260 kr, eller för den delen $50+tax som det gärna kostar i New York.

Frukost på hotell äts med fördel då det ingår i pris eller status...
 

henrik l

Medlem
Bodde där lördag/söndag för två veckor sedan. Är SPG-gold fick ett rum på Club Floor, utan lounge access, men med utsikt över Riddarfjärden. Helt ok, till skillnad mot utsikten jag hade in i DDR-fasaden för ngn månad sedan. Frukost riktigt bra, ingick i priset. Men hade vi kommit 10 min senare hade vi hamnat i jättekön. Kapaciteten i frukostservering verkar inte räcka till på helgerna, då jag misstänker att det är fler gäster som bokar med frukost. Kan inte dra mig till minnes att jag behövt stå i kö in till frukost på ngn svensk kedja där det alltid ingår i priset.
 

Piffsan

Medlem
Hej, lånar en väldigt gammal tråd men har någon här erfarenheter av Sheraton Stockholm och upgrade (el att man får frukost). Står och väljer mellan Sheraton Stockholm (Marriott Bonvoy där vi har mest poäng) eller Hilton Stockholm. Gold member på båda.
Ute efter förståelse om det är vanligt att få upgrade som frukostbuffe och/eller möjlig upgrade till lounge access då båda hade varit trevligt. Tack!
 

Per N

Medlem
Hej, lånar en väldigt gammal tråd men har någon här erfarenheter av Sheraton Stockholm och upgrade (el att man får frukost). Står och väljer mellan Sheraton Stockholm (Marriott Bonvoy där vi har mest poäng) eller Hilton Stockholm. Gold member på båda.
Ute efter förståelse om det är vanligt att få upgrade som frukostbuffe och/eller möjlig upgrade till lounge access då båda hade varit trevligt. Tack!
Guld ger inte frukost på Sheraton, det krävs platinum eller högre. Som platinum får man välja mellan frukost i loungen + welcome gift. Alternativt att man tar frukost i matsalen som welcome gift.
 

Piffsan

Medlem
Guld ger inte frukost på Sheraton, det krävs platinum eller högre. Som platinum får man välja mellan frukost i loungen + welcome gift. Alternativt att man tar frukost i matsalen som welcome gift.
Toppen tack! Mao så är Hilton Slussen bättre ur perspektivet att man kanske blir uppgraderad som HHG då…
 

LarsCph

Medlem
Jeg boede med familien på Sheraton Stockholm (2 voksne og 1 barn) i en junior suite 6-9 April i år. Det er det fint og stort værelse med udmærket udsigt. Hotellet var dog slidt og varmen fungerede ikke ordentligt på værelset, jeg fik to elvarmere da jeg klagede så de løste problemet. Ingen anerkendelse af min guld status, den "elite welcome gift" jeg så i bekræftelsen på min booking så jeg ikke noget til. Hotellet var OK for en weekend i Stockholm, det ligger centralt - men det var ikke et sted jeg ville bo igen med mindre det var en meget god pris.
 
Toppen