Senaste nytt

Ny begränsning på antal lounge-gäster som EuroBonus Gold?

RickardG

Medlem
Jag har 2 gånger gästat in sambo + hennes föräldrar till SAS ARN T5 Guld. Ena gången genom att dom blippa sina boardingkort efter mig i spärren, andra gången sa jag bara att jag ville gästa in dom.
Kunde du blippa in tre personer efter dig i spärren? Jag trodde det bara gick att blippa en, annars måste man säga till?
 

Marric

Medlem
Jag tror bara den maskinella begränsningen är 4 gäster. När jag gått in med min sambo och tittat på skärmen står det 3 gäster kvar.
En gång gick vi ut och tillbaka in igen och när jag då gästade henne igen stod det 2 gäster kvar. Så om man vill gästa 4 stycken tror jag bara det är gå in efter personen med EBG i samma spärr. (OBS, spekulering/hastig observation från mig).
 

NotRyan

Medlem
Jag undrar lite om ni vet hur hårda SAS är på när det kommer till att gästa familjen i SAS Gold Lounge på ARN? På SAS hemsida så står det att familj avser "wife/husband/partner and children". Om jag nu ska resa med min kära mor och bror - vet ni om de någonsin ifrågasätter det eller borde det gå bra?

Bör gå bra, även om det per definition inte ska gå bra.
Känns som att en del sådana regler är skrivna så att de förutsätter att den som har status automatiskt är "äldre" också.

Beror på vem som jobbar i loungen. Har fått ta med mig föräldrar + ett syskon in i loungen flera gånger, men även blivit nekad. Reglerna är rätt tydliga med att det inte är ok, så man kan inte klaga om de nekar en.

Fru, två barn och barnens mormor gick bra efter lite knussel från loungevärdinnan.

En fråga !

Kan familjen Anfield ta med min syster och hennes familj i SAS ARN T5 Guld loungen ?

Om jag har EBD Min fru EBG min son EBG
Systerns familj är 2 vuxna 1 x 13 åring och 1 x 11 åring.

Om sonen Anfield tar in min systers man ?
Om fru Anfield tar in min systers 13 åring ?
Får jag ta in min syster och hennes 11 åriga dotter ? nära familj ?

Och i Hong Kong på United Loungen borde det väl räcka att vi betalar för 11 åringen ? och vad kan det kosta ?


Tack !

Enligt reglerna är din syster och hennes dotter inte nära familj till dig. Så nej, du får enbart gästa in en person.
Du kan testa fråga dock, i min erfarenhet är personalen i T5-loungen sansade och tillmötesgående.

Som sista utväg kan du ju låtsas som att din syster och hennes barn är din fru o barn... Alternativt att dina systers barn kommer in med dig som dina barn, så blir de andra två vuxna in-gästade av din fru och din son.

Jag har 2 gånger gästat in sambo + hennes föräldrar till SAS ARN T5 Guld. Ena gången genom att dom blippa sina boardingkort efter mig i spärren, andra gången sa jag bara att jag ville gästa in dom.

Kunde du blippa in tre personer efter dig i spärren? Jag trodde det bara gick att blippa en, annars måste man säga till?

Jag tror bara den maskinella begränsningen är 4 gäster. När jag gått in med min sambo och tittat på skärmen står det 3 gäster kvar.
En gång gick vi ut och tillbaka in igen och när jag då gästade henne igen stod det 2 gäster kvar. Så om man vill gästa 4 stycken tror jag bara det är gå in efter personen med EBG i samma spärr. (OBS, spekulering/hastig observation från mig).

När du som EBG+ går in genom spärren kommer upp till 4 st personer i rad efter dig in bara genom att scanna sitt boardingkort, det behövs ingen mänsklig kontakt för det...
 

D100

Medlem
Om ett par veckor så ska vi ut och resa jag, frun, våra 2 barn och fruns syster och hennes man, kan jag gästa in alla till sas ARN T5 guld loungen om inte kan jag lösa det genom att betala?

Vi flyger alla i Plus på samma bokningsnummer och Jag är Diamond, ingen innan har någon status.
 

bnr

Medlem
Om ett par veckor så ska vi ut och resa jag, frun, våra 2 barn och fruns syster och hennes man, kan jag gästa in alla till sas ARN T5 guld loungen om inte kan jag lösa det genom att betala?

Vi flyger alla i Plus på samma bokningsnummer och Jag är Diamond, ingen innan har någon status.
Du och din familj har access. Fruns syster och hennes man kan enligt reglerna betalas in i Business-loungen, men med det inte sagt att det är omöjligt att betala för Business-loungen för fruns syster och hennes man, men få in alla i Gold om de som jobbar i loungen är på bra humör den dagen.
 

palmen

Moderator
Om ett par veckor så ska vi ut och resa jag, frun, våra 2 barn och fruns syster och hennes man, kan jag gästa in alla till sas ARN T5 guld loungen om inte kan jag lösa det genom att betala?

Vi flyger alla i Plus på samma bokningsnummer och Jag är Diamond, ingen innan har någon status.

Du och din familj har access. Fruns syster och hennes man kan enligt reglerna betalas in i Business-loungen, men med det inte sagt att det är omöjligt att betala för Business-loungen för fruns syster och hennes man, men få in alla i Gold om de som jobbar i loungen är på bra humör den dagen.
De reser i plus så business-loungen borde inte vara några problem för alla att komma in i.
Tillgång till guldloungen har du enbart för dig och din familj (fru och barn). Det är dock itne helt omöjligt att de är lite flexibla och låter ytterligare två komma in där då de ändå skulle ha tillgång till business loungen annars. Worst case scenario så får ni väl alla ta business-loungen.
 
Toppen