Senaste nytt

Ställ era frågor om Hotell

palmen

Moderator
Du har inte själv märkt att det ofta sitter en skruv i batteriluckan? Jag tycker det är skitstörigt, för ofta är batterierna dåliga och jag har nästan alltid batterier med mig i datorväskan men sällan en skruvmejsel som passar...
Brukar försöka undvika mojen på hotell i största möjliga mån :)
 
Vad påverkar egentligen uppgraderingar för statusgäster? När tas beslutet?
Är incheckningstid en parameter, eller är det redan klart på morgonen? Längden på vistelsen? (Antar att det blir svårt att uppgraderas för många nätter då rummet måste vara ledigt hela tiden)
 

Konto93

Medlem
Vad påverkar egentligen uppgraderingar för statusgäster? När tas beslutet?
Är incheckningstid en parameter, eller är det redan klart på morgonen? Längden på vistelsen? (Antar att det blir svårt att uppgraderas för många nätter då rummet måste vara ledigt hela tiden)

Det beror säkert mellan olika hotell, jag jobbade på Scandic. En variabel som jag tror gäller för många är att billigaste rumstyperna blir överbokade först och då flyttar man högsta status till högre rumskategorier. Rutinen vi hade var att under natten innan ankomst så är nattreceptionisten den som upgraderar statuskunder. För mig är inte incheckningstid en relevant parameter, det brukar vara klart redan kl. 6 på morgonen rumstypen alla gäster ska få. Det är isf om du har hög status din rumstyp är inte klar och det finns ett ledigt rum så uppgraderade jag. Längd på vistelsen är nog den svåraste enligt mig eftersom när du bor länge vill du ge ett bra rum samtidigt som du utesluter det rummet för försäljning en lång period.
 
Toppen