Senaste nytt

Val av sittplats i business class på Qatar Airways Airbus A350

John Mack

Medlem
Fråga om seating: Vilka platser rekommenderas på a350 i business (2 kompisar)? Har flugit 787 men ej a350 (med barn har gång/fönster varit bäst). Platserna verkar liknande förutom den bakre kabinen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

johannesa

Medlem
Flög Qatar A350 mellan London och Doha i business förra veckan och tyckte väl att det var helt okej. På vägen hem igår så blev det equipment change i sista minuten och det blev istället en 777. Blev först lite besviken och kunde inte låta bli att gnälla lite till cabin service directorn som då svarade att hon föredrog 777 alla dagar i veckan. Hon menade att förutom att 777 har 2-2-2 konfiguration vilket inte var nåt probelm för oss då vi ändå reste 2 vuxna och 2 barn, så föredrog hon stolarna på 777. Då man inte är inskjuten under stolen framför har man mycket mer plats att röra sig och blir inte inlåst med knäna. Dessutom är toaletterna mycket större. Och, tillade hon, är den lite som en pålitlig tanker. Och jag måste säga att jag håller med henne. Älskar A380 på Qatar med baren men annars föredrar jag nog 777 framför både 787 och A350, i alla fall så länge som man reser tillsammans med någon.
 

LarsCph

Medlem
Jeg er enig - 777 i 2-2-2 på Qatar Airways er rigtig godt. Også som enlig rejsende foretrækker jeg den hvis jeg skal sove i forhold til A350 eller 787-8 - der er helt enkelt bedre plads i sæderne på 777 når man er reclined, da de er fuld bredde i hele længden.

Jeg har fløjet A350 en enkelt gang Doha til Singapore - undgå row 1 hvor der kan være en del støj/rumsteren fra galley. Ved to voksne som rejser sammen ville jeg forsøge at få række 2 eller 3 i midten.
 

JensE

Medlem
777 är som sagt mycket skönare stol att sova i.. förutom att stolen inte smalnar av som Lars säger så är det heller inget matbord som hindrar hur man har fötterna. Tycker det blir tight i 787/350/380 för fötterna om man som jag gillar att sova på sidan.
 
Toppen