Senaste nytt

Avis Preferred

cantona

Medlem
jo, men det borde ju räcka med att se till att det INTE är ett kryss i rutan (post #36)
Hej, borde det inte vara tvärtom att man vill har det i den lokala valutan? För min del vill jag att min hyra debiteras i $ då man får bättre kurs på kreditkortet. Avser hyra i USA. Eller missförstår jag?
 

Attachments

  • bc avis.JPG
    bc avis.JPG
    14,2 KB · Visningar: 320

Homer

Medlem
Hej, borde det inte vara tvärtom att man vill har det i den lokala valutan? För min del vill jag att min hyra debiteras i $ då man får bättre kurs på kreditkortet. Avser hyra i USA. Eller missförstår jag?


men det står ju inte lokal valuta där du hyr bilen
utan i den lokala valutan till kortinnehavarens adress - alltså svenska kronor om du angett adress i Sverige.


Texten är identisk på den engelska sidan
Avis.jpg
 
Last edited:

cantona

Medlem
men det står ju inte lokal valuta där du hyr bilen
utan i den lokala valutan till kortinnehavarens adress - alltså svenska kronor om du angett adress i Sverige.


Texten är identisk på den engelska sidan
Visa bifogad bild 61662
Får kolla upp hur min senaste hyra belastade mitt kreditkort. Det var december 2016 och minns inte om sidan var omarbetad eller ej.
Normalt när man handlar utomlands får man frågan "i SEK eller lokal valuta" och man svarar alltid lokal. Men här verkar det avse tvärtom.
 

Homer

Medlem
Får kolla upp hur min senaste hyra belastade mitt kreditkort. Det var december 2016 och minns inte om sidan var omarbetad eller ej.
Normalt när man handlar utomlands får man frågan "i SEK eller lokal valuta" och man svarar alltid lokal. Men här verkar det avse tvärtom.

Såhär såg det ut tidigare, samma innebörd - lokal valuta= valutan där kreditkortet är utfärdat.

avis-prefered-jpg.19759
 

Erik M

Medlem
Jag är President's Circle på Hertz men statuslös på Avis.
Ändå har jag vid mina tre senaste hyror fått så oerhört bra service på Avis och oerhört dåliga erfarenheter av Hertz.
Nån som vet om/hur man kan statusmatcha? Jag har försökt fråga säljpersonal på Avis men utan framgång.
 

Maja

Medlem
Undrar precis som @Erik M om statusmatchning.

Inser att det nog är på tiden att jag blir medlem hos Avis också. Matchade mig till Hertz President's Circle men de ligger mycket högre i pris vid bilhyra i USA för mina datum så inte aktuellt.

Blir Avis även denna gång, men frågan är bara om det kanske är värt att signa upp sig först. Tips?
 

Homer

Medlem
Nån som vet om/hur man kan statusmatcha?


Det hoppas jag verkligen inte får då kommer det snabbt att bli lika meningslöst som Hertz President's Circle ;)

För den som inte har något konto:
Om du hyr ett fordon med oss inom två månader efter att du först har gått med i Avis Preferred, kommer vi att fylla på din köphistorik med 100 EUR för att hjälpa dig att komma ett steg närmare nästa medlemskapsnivå.
Erbjudandet gäller bara för nya medlemmar och för den första hyrbilen.
 

Maja

Medlem
@Homer Dessa rader har jag redan läst. ;)

Kör bara på och så får det bli vad det blir. Jäkligt dumt av mig bara att inte ha gjort detta för länge sedan, har ingen annan än mig själv att skylla i detta fall.
 
Toppen