Senaste nytt

Lufthansa med baby: bagasjeregler?

indieflyer

Ny medlem
Hei!

Er det noen som har erfaring med å reise med baby på Lufthansa?

I neste uke skal vi en tur til Roma, og har med baby på 6 måneder.

Reisen er booket gjennom SAS, men to legs flys av Lufthansa. Med SAS får man jo sjekke inn barnevogn gratis, men hvordan er reglene for dette på Lufthansa?

Jeg lurer også på om noen har erfaring med å ta med bilstol (babysete) som håndbagasje. Vi har et par timers mellomlanding, og det hadde vært fint å ha stolen tilgjengelig i Frankfurt :) Bilstolen vår er jo litt for stor for håndbagasjemålene, men det er også mange av musikkinstrumentene mine som jeg ofte har med inn på flyet.

Pleier Lufthansa å være forståelsesfulle her, eller bør vi sjekke inn bilstolen?
 

Nemo

Medlem
"At Lufthansa children under two have a free baggage allowance of one piece up to 23 kg. This does not apply to the Light fare in Economy Class on European flights. In this case only the accompanying adult can add one piece of baggage for a fee of € 15 per direction. Additional pieces of baggage must be checked in as excess baggage. A car seat or folding buggy or pram or a baby carrier may be carried as carry-on baggage free of charge."
http://www.lufthansa.com/se/en/Flying-with-baby

Har också gjort en *A sammanställning. Den är något år gammal så regler kan ha ändrats.
Erfarenheter att resa med små barn? | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Där glömde jag Lufthansa :p så de finns med i följande post.
Erfarenheter att resa med små barn? | Sida 20 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen