Jag har varit kund hos "London Airways" sedan 2009 med Guld eller Silver. Självklart ser jag stora ändringar inom produkten: särskilt inom Europa. För mig var det ombyggnationen bort från "gamla" Club Europe till den nya flexibla kabinen som gjorde störst skillnad. Det är himla trångt om jag inte sitter på rad 1.
Gällande EuroTraveller är jag förvånad att det tog så lång tid innan "BOB" eller "Buy on Board" kom. Sedan att detta har inkörningsproblem borde inte komma som en överraskning. Det har vi sätt på SAS också. Vi skall komma ihåg att RyanAir fraktade 117m passagerare förra året i Europa. BA låg väl någon stans runt 40m, men hade 60m runt 2000. Med andra ord, så har British Airways övergivet Europa för sitt interkontinentala nätverk.
Som affärsintresserad tittar jag på deras planer:
http://phx.corporate-ir.net/Externa...WxkSUQ9LTF8VHlwZT0z&t=1&cb=636138423067231682
CUSTOMER: Invest & Innovate where customers value it most
Jag hade tagit 15min och läst genom bilderna och dra slutsatser från detta.
Jag upplever som de andra skillnader på servicen ombord. Dock svänger det inte lika mycket som andra upplever, men det är inte konsekvent.
Det jag tror är att vi står framför en sista, stor konsolidering inom Europa. Det kommer bara finnas IAG, Lufthansa Group, Air France/KLM group, RyanAir, EasyJet och Norwegian kvar. Jag tror inte Lufthansa Group och Air France/KLM group kommer ha kvar sina erbjudanden länge, och detta kommer likna mer British Airways.
Jag tycker inte man dra slutsats på en sample size på 4 flighter. Det vi nog kan säga är att flyget inom Europa är på dekis, och ironiskt nog är det amerikanska bolag som är rekordlönsamma och som investerar i produkten. Det visar hur cyklisk branschen är. Även vissa Asiatiska bolag verkar snåla lite.
Den största frågan är vad skulle alternativet vara till British Airways för mig: SAS Plus (konsekvent inkonsekvent), Lufthansa (gäsp), Swiss (begränsat linjenät), Air France (herregud, Charles De Gaulle).
För tillfälle funkar British Airways för mig helt ok tills dess jag hittar ett mycket bättre alternativ.