Senaste nytt

Tips på restaurang i Köpenhamn

Agö

Medlem
För den som gillar Afternoon Tea med viss finess kommer d'Angleterre i Köpenhamn att börja köra detta från och med 26 februari. De har redan stans bästa brunch, detta lär bli grymt i vanlig ordning. Dyrt förstås men ett glas Krug smakar säkert fågel. Ser åtminstone väldigt trevligt ut på bilderna.

Här finns menyn: http://www.dangleterre.com/uploads/documents/Krug_Afternoon_Tea_1.pdf

Hotel d'Angleterre disker op med landets mest eksklusive Afternoon Tea - Restaurant og café | AOK

Se billederne: Her er Hotel d'Angleterres vilde Afternoon Tea med champagne - Restaurant og café | www.aok.dk

Luksus 5 Stjernet Hotel i København | D’ Angleterre
 
Last edited:

Agö

Medlem
Hade möjligthet att gå ut och äta i stan ikväll och besökte vår nya lokala krog vid namn Mes (50 meter från porten). Bakom krogen står folk med historia på Falsled och Geranium. En riktig pärla, fem rätter för 335 pix. Spännande naturviner och juste comté som tillval. Förtjänar en BIB om nu Guide Michelin skulle bemöda sig med att besöka krogar i denna klass. Lite bilder.

Lumpfish Roe – Tomato – Chives

Egg Yolk – Cabbage – Spinach

Tartare – Sherry – Onions

Braised Ox Breast – Wild Herbs – Turnip

White chocolate – Apple – Beetroots

Restaurant Mes

Mes 1.jpg


Mes 2.jpg


Mes 3.jpg


Mes 4.jpg


Mes 5.jpg


Mes 6.jpg


Mes 7.jpg
 

Samosaguas

Medlem
Hade möjligthet att gå ut och äta i stan ikväll och besökte vår nya lokala krog vid namn Mes (50 meter från porten). Bakom krogen står folk med historia på Falsled och Geranium. En riktig pärla, fem rätter för 335 pix. Spännande naturviner och juste comté som tillval. Förtjänar en BIB om nu Guide Michelin skulle bemöda sig med att besöka krogar i denna klass. Lite bilder.

Lumpfish Roe – Tomato – Chives

Egg Yolk – Cabbage – Spinach

Tartare – Sherry – Onions

Braised Ox Breast – Wild Herbs – Turnip

White chocolate – Apple – Beetroots

Restaurant Mes

Visa bifogad bild 61544

Visa bifogad bild 61545

Visa bifogad bild 61546

Visa bifogad bild 61547

Visa bifogad bild 61548

Visa bifogad bild 61549

Visa bifogad bild 61550
Får tacka så mycket för detta tips. Gjorde ett besök igår och var mycket nöjd! Allra bäst efterrätten: Æble – Karamel – Kærnemælk
IMG_1929.JPG
 

Agö

Medlem
Unnade mig en långlunch i ensamt majestät på Marchal (*) på d'Angleterre på Arbejdernes Kampdag.

Tredje kökschefen jag hunnit med på detta ställe och den i mitt tycke bästa. Back to basics, klassiskt franskt - inget tillkrånglat över huvud taget, finfina råvaror och så sitter man förbannat bra på verandan.

I tur och ordning nedan bläckfisk, piggvar, vit sparris, ost, karemelltårta med vaniljglass och kaffe. Stark rekommendation på denna krog som alltid.

IMG_3243.JPG


IMG_3235.JPG


IMG_3237.JPG


IMG_3238.JPG


IMG_3240.JPG


IMG_3242.JPG


IMG_3244.JPG


IMG_3245.JPG


IMG_3246.JPG


IMG_3248.JPG


IMG_3250.JPG
 

Agö

Medlem
@Agö om man vill ha en bra köttbit i centrala Köpenhamn, vart går man? Testade Mash för ett tag sen, den som ligger nära Nyhavn. Något bra tips?
Bra fråga! Jag har testat fyra MASH, den bästa tycker jag är den nyaste på Tivoli Hotell med åtminstone cool vy. Maten är ju inget unik i sig, felfritt, dyrt och gott.

Jag har också testat båda Retour Steak, där gillar jag den på Ny Østergade bättre än den på Vesterbro (kan iofs ha att göra med att jag inte uppskattar Vesterbro).

Det är dessvärre mycket kedjor och få intressanta standalonekoncept. Ett ställe jag inte testat på samma tema är Madklubben Steak. Lite billigare.
 

andersl

Medlem
Jag och ett par kollegor var på Mash i Tivoli hotellet för en dryg månad sedan, och det var ingen rolig upplevelse. Beställde min stek medium/rare, och fick in en totalt genomstekt grå bit. Sa till servitören som hämtade restaurangchefen, vilket tog lång tid, och när han väl kom så ifrågasatte han om jag verkligen ville byta ut min då kalla gråa köttbit !!
Fick tillslut, efter att min kollegor ätit upp och alla tillbehör kallnat, fick jag en ny stek som var medium/rare. Men igen en riktigt dålig köttbit som hade riskerat att bli utskickad även på Jensens böfhus :rolleyes:.
Dock fick bägge mina kollegor riktigt bra kött.
Fullständigt oacceptabelt för en krog i den prisklassen.
 

Agö

Medlem
Jag och ett par kollegor var på Mash i Tivoli hotellet för en dryg månad sedan, och det var ingen rolig upplevelse. Beställde min stek medium/rare, och fick in en totalt genomstekt grå bit. Sa till servitören som hämtade restaurangchefen, vilket tog lång tid, och när han väl kom så ifrågasatte han om jag verkligen ville byta ut min då kalla gråa köttbit !!
Fick tillslut, efter att min kollegor ätit upp och alla tillbehör kallnat, fick jag en ny stek som var medium/rare. Men igen en riktigt dålig köttbit som hade riskerat att bli utskickad även på Jensens böfhus :rolleyes:.
Dock fick bägge mina kollegor riktigt bra kött.
Fullständigt oacceptabelt för en krog i den prisklassen.
Uselt. En sådan grundläggande sak för ett stekhus. Jag äter sällan på sådana här ställen av den enkla anledningen att jag inte har lust att betala 400 danska kronor för en köttbit. I min värld är det sällan prisvärt.

Såg igår att Mash tom finns på CPH
Där har jag ätit några gånger.
 

andersl

Medlem
Uselt. En sådan grundläggande sak för ett stekhus. Jag äter sällan på sådana här ställen av den enkla anledningen att jag inte har lust att betala 400 danska kronor för en köttbit. I min värld är det sällan prisvärt.

Ja, det var verkligen uselt. Och 460 danska (typ 590 svenska) för en ribeye Är ju minst sagt dyrt.

Har även varit på Mash i Hellerup (tror jag den låg) för ett par år sedan, och det var riktigt bra!
 
Toppen