Senaste nytt

Fråga Tina på Air France & KLM

olo

Medlem
Och i LIS är det inte värt någonting alls att komma in i loungen. Den loungen är ett stort skämt IMHO.
Syftar du på AF/KLM-loungen i Lisabon, så är den stängd sedan ett år. Nu gäller flygplatsens lounge. Ingen lounge värd en omväg, men helt okej som tredjeparts lounge. Det går det bra att betala sig in i den loungen, vilket kan vara en idé om man är riktigt sugen på Pastéis de Belém.
 

agehall

Medlem
Syftar du på AF/KLM-loungen i Lisabon, så är den stängd sedan ett år. Nu gäller flygplatsens lounge. Ingen lounge värd en omväg, men helt okej som tredjeparts lounge. Det går det bra att betala sig in i den loungen, vilket kan vara en idé om man är riktigt sugen på Pastéis de Belém.
Jotack, jag vet. Jag syftar på flygplatsens tredjepartslounge en trappa upp.
 

rvarttinen

Medlem
Om man uppgraderar med miles går alla klasser att uppgradera

AIR FRANCE flights within Europé
Economy (Y, B, M, U, K, H, L, Q, T, E, N, R, V, X) → Business

KLM flights within Europe
Economy (Y, B, M, U, K, H, L, Q, T, E, N, R, V, G, X) → Business


Från 1:a juli går alla biljetter (förutom award) att uppgradera med miles | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor


Fö har KLM uppgraderingsauktioner
Login
Bra info - hade inte själv koll på dessa ändringar ... haft min uppmärksamhet annorstädes.
 

olo

Medlem
Finns det någon tabell där jag kan läsa hur många miles jag tjänar per sträcka när jag krediterar Air France / KLM till Flying Blue?

Jag hittar bara till kalkylatorn och skulle föredra en vanlig tabell.
 

ErikSyd

Medlem
Jag köpte två flygbiljetter GOT-HND med AF och gjorde en miss när det gäller mitt och min medpassagerares förnamn. Det är så att jag i rutan "First Name" endast fyllde i våra tilltalsnamn. Jag har alltså tre förnamn varav ett står på min biljett (och på mitt konto hos Flying Blue). I min medpassagerares fall är det ett bara ett förnamn som saknas. Det var inga problem sist när jag flög till CDG med AF men tänker att det kanske kan bli något strul när resan går till Japan?
 

Johan Gott

Medlem
Jag har rest till Japan flera gånger med enbart mitt tilltalsnamn på biljetten utan problem. Detta var visserligen med SAS och ANA om det skulle ha någon betydelse.
 

rvarttinen

Medlem
Jag köpte två flygbiljetter GOT-HND med AF och gjorde en miss när det gäller mitt och min medpassagerares förnamn. Det är så att jag i rutan "First Name" endast fyllde i våra tilltalsnamn. Jag har alltså tre förnamn varav ett står på min biljett (och på mitt konto hos Flying Blue). I min medpassagerares fall är det ett bara ett förnamn som saknas. Det var inga problem sist när jag flög till CDG med AF men tänker att det kanske kan bli något strul när resan går till Japan?
Kolla med kundtjänst - de kan säkert hjälpa dig att ändra namn - de har i alla fall varit hjälpsamma då jag haft med dem att göra (pratade med dem så sent som igår).
 
Toppen