Senaste nytt

Graceperiod för Platinum ?

flapps

Medlem
Hej

Jag undrar om det är någon form av grace period för Platinum som Hilton har typ 3 månader ? På min sida står det : Elite Status Expiration Date: 31 Dec, 2016 , men jag har fortfarande Platinumstatus. Har inte lyckats hålla mina 40 nätter så jag kommer trilla ner till Guld på mina 28 nätter. Någon som ha koll, har inte hitta något om det på deras sidor..

mvh / flapps
 
Hej

Jag undrar om det är någon form av grace period för Platinum som Hilton har typ 3 månader ? På min sida står det : Elite Status Expiration Date: 31 Dec, 2016 , men jag har fortfarande Platinumstatus. Har inte lyckats hålla mina 40 nätter så jag kommer trilla ner till Guld på mina 28 nätter. Någon som ha koll, har inte hitta något om det på deras sidor..

mvh / flapps
3 månaders grace. Så alla har t.o.m sista mars.
 

Homer

Medlem
3 månaders grace. Så alla har t.o.m sista mars.


Hej

Jag undrar om det är någon form av grace period för Platinum som Hilton har typ 3 månader ? På min sida står det : Elite Status Expiration Date: 31 Dec, 2016 , men jag har fortfarande Platinumstatus. Har inte lyckats hålla mina 40 nätter så jag kommer trilla ner till Guld på mina 28 nätter. Någon som ha koll, har inte hitta något om det på deras sidor..

mvh / flapps


Finns ingen Grace Period, statusskifte sker 1:a januari officiellt men det tar någon vecka innan deras system uppdaterats.

Det har hänt att de som legat väldigt nära fått behålla statusen ytterligare en period, hände mig för 2 år sedan *
men i år låg jag långt ifrån och blev nedgraderad till guld i mitten av januari.



*notera att de skickade en bekräftelse på detta och det var den 11/2
 
Last edited:

Homer

Medlem
Ok tack @Homer Kanske jag får behålla min status ett år till. Får se i dagarna då vad det blir...


Jag glömde.

Om du köpt Ambassador status har du förmodligen förlängt statusens giltighet med detta.
Det finns massor av diskussioner om detta på nätet
Extending Spire status by purchasing Ambassador? - FlyerTalk Forums
Extending IHG Rewards Club Spire Elite Status By Buying Ambassador Membership? | LoyaltyLobby

även om när status ändras
New year - when does the status downgrade happen? - FlyerTalk Forums
 

FF#1

Medlem
Har aldrig klarat kraven fullt ut sen jag statusmatchade typ 2012, är fortfarande Platinum... :) så deras system verkar vara lite variabla i funktion.
 

FF#1

Medlem
Jag glömde.

Om du köpt Ambassador status har du förmodligen förlängt statusens giltighet med detta.
Det finns massor av diskussioner om detta på nätet
Extending Spire status by purchasing Ambassador? - FlyerTalk Forums
Extending IHG Rewards Club Spire Elite Status By Buying Ambassador Membership? | LoyaltyLobby

även om när status ändras
New year - when does the status downgrade happen? - FlyerTalk Forums

Här är nog svaret varför jag inte har åkt ner. har hållit mitt Ambassador i liv sedan dess.
 
Finns ingen Grace Period, statusskifte sker 1:a januari officiellt men det tar någon vecka innan deras system uppdaterats.

Det har hänt att de som legat väldigt nära fått behålla statusen ytterligare en period, hände mig för 2 år sedan *
men i år låg jag långt ifrån och blev nedgraderad till guld i mitten av januari.



*notera att de skickade en bekräftelse på detta och det var den 11/2
Oj, sorry jag var på helt fel hotellkedja här. Pinsamt :oops:
 

flapps

Medlem
Jag glömde.

Om du köpt Ambassador status har du förmodligen förlängt statusens giltighet med detta.
Det finns massor av diskussioner om detta på nätet
Extending Spire status by purchasing Ambassador? - FlyerTalk Forums
Extending IHG Rewards Club Spire Elite Status By Buying Ambassador Membership? | LoyaltyLobby

även om när status ändras
New year - when does the status downgrade happen? - FlyerTalk Forums
Tack för länkarna. Jag köpte ett Ihg Diner Reward 2015 när vi var på vår långtur.(finns inte mer ) Kanske det som gör att jag fortfarande får behålla mitt platinum. Hur som helst tack för hjälpen och svaren..
 
Toppen