Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fredrik

Medlem
Bonusprogram: British Airways Executive Club
Flygbolag: American Airlines
Kabinklass: Economy
Avreseort: LAX
Destination: SFO
Enkelresa/Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 7,500
Skatter&avgifter (per person): 50 SEK
När (avresans tidpunkt): Juni 2017
Bokad: Januari 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Inte alltid så spännande turer. Denna är en placeholder ifall jag inte hittar något mer spännande. Det blir Virgin America i andra riktningen.
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus 2 for 1
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: Business/First
Avreseort: ARN
Destination: BOS
Enkelresa/Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 75000
Skatter&avgifter (per person): 3150 SEK (ca)
När (avresans tidpunkt): Januari 2017
Bokad: Januari 2017


map
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Swiss, Thai, SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Sydney
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 90000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3621 SEK
När (avresans tidpunkt): Juni 2017
Bokad: Januari 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det var en utmaning att hitta 4 st award biljetter i business till Australien, med krav från familjen på kortaste möjliga resa och få byten. Jag får se om det är möjligt att förändra (få till annan routing) lite längre fram :)
 

NotRyan

Medlem
Det var en utmaning att hitta 4 st award biljetter i business till Australien, med krav från familjen på kortaste möjliga resa och få byten. Jag får se om det är möjligt att förändra (få till annan routing) lite längre fram :)
Jag har lite svårt att se hur du ska kunna få till en roligare routing där, det skulle vara, dock osannolikt att du hittar 4 st platser på Singapore Airlines från Europa via Singapore till Sydney. Du kan inte byta mer än 1 gång per väg utanför Europa eller Oceanien, och du måste byta i samma tredjezon på både ut och hemresa.
 

Kimmen00

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Swiss, Thai, SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Sydney
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 90000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3621 SEK
När (avresans tidpunkt): Juni 2017
Bokad: Januari 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det var en utmaning att hitta 4 st award biljetter i business till Australien, med krav från familjen på kortaste möjliga resa och få byten. Jag får se om det är möjligt att förändra (få till annan routing) lite längre fram :)

Får jag fråga vilket segment du åker med Thai samt hur du fick till 4 platser med Thai i business? Skulle själv vilja få det men de verkar ju aldrig släppa med än 2 på thai..
 
Får jag fråga vilket segment du åker med Thai samt hur du fick till 4 platser med Thai i business? Skulle själv vilja få det men de verkar ju aldrig släppa med än 2 på thai..
BKK-SYD-BKK är med Thai.
Först fanns det bara 2 platser tillgängliga de datumen jag kollade på, men ibland när man bokar/blockar säten, släpper Thai ytterligare platser.
För min del släppte de ytterligare 2 platser, mellan Bangkok-Sydney ToR.

Det ska finnas en tråd på BC som diskuterar detta, som jag tyvärr inte hittar för stunden.
 

agehall

Medlem
Jag har skrivit i den.. Men iaf hur länge dröjde det innan 2 till dök upp?
Det är rätt ointressant tyvärr. Det kan ta allt från en sekund till att det aldrig dyker upp fler awards, så det enda du kan göra är att testa att boka. Ju längre du väntar, desto större är risken att det inte dyker upp fler stolar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen