Senaste nytt

Bröllopsresa, vart ska man åka?

4fun

Medlem
Hej,

Det här med att planera ett bröllop är inte min grej, och min blivande fru gillar inte planera resor.
Därför har vi bestämt; hon planerar bröllopet och jag planerar bröllopsresan :)

Vart ska man åka på en bröllopsresa? Kom gärna med förslag.

Vi båda vill gärna åka till en lyxig/privatstrand där det är varmt. Vi båda gillar även storstäder och stannar gärna i någon storstad under transfer till slutdestinationen. Jag har väldigt mycket Eurobonus poäng, och jag skulle gärna använda de på resan. Därför är det ett stort plus resmålet går att nå med någon star alliance flyg.

Jag har funderat lite på att åka till Singapore, stanna några dagar i Singapore för att sedan åka vidare till någon lyxig resort i antingen Indonesien eller Malaysia. Påvägen hem stannar man t.ex i HongKong. Ordet är fritt kom gärna med bra förslag.

Tack för all hjälp
4fun
 
Måste det vara lyxigt? Följ i mina fotspår och åk till Perhentian Island ;). Ett helt underbart ställe som ännu ej är förstört av massturism. Inga bilar, ingen hets, bara livet. Helt underbar snorkling direkt från stranden med jättesköldpaddor väldigt nära stranden. Med fördel kan ni ta Singapore eller Kuala Lumpur innan eller efter.
 

4fun

Medlem
Hej,

Det låter riktigt nice.
Nja det behöver inte vara super lyxigt, eller vad man ska säga.
Men min Sambo är ganska bekväm av sig( och jag med) så vi vill inte ha det för simpelt. Det ska inte vara något backpacking ställe.
Vilka hotell kan du rekommendera på Perhentian Island?
 

DHXSTHLM

Medlem
2 tips gällande Indonesien:

För den lyxiga dykaren:
misool eco resort (googla) i Raja Ampat. Mycket svårt att ta sig dit, därav en väldigt privat karaktär. Dyrt, men lika spektakulärt. Kräver en hel del planering.

För den bekväme äventyraren:
Alila Ubud En av världens spektakuläraste pooler. Större, men ändå inte mass turism fastän det är Bali.

Garanterat backpackerfritt

Kan så klart komb med Singapore och/eller KL för lite storstadskänsla.
 

mtlmr

Medlem
Lilla Perhentian (Perhentian Kecil) var överbelamrat 2012 när jag var där. Jag blir nyfiken på vad som hänt där?

Måste det vara lyxigt? Följ i mina fotspår och åk till Perhentian Island ;). Ett helt underbart ställe som ännu ej är förstört av massturism. Inga bilar, ingen hets, bara livet. Helt underbar snorkling direkt från stranden med jättesköldpaddor väldigt nära stranden. Med fördel kan ni ta Singapore eller Kuala Lumpur innan eller efter.
 

rvarttinen

Medlem
Prisvärd barfotalyx i Maldiverna: Recension: Barfotalyx på en liten ö mitt ute på havet (Maldiverna) - BusinessClass.se
.. eller ännu mer prisvärt och närmare huvudstaden i Maldiverna (transer med båt istf. flyg till resorten): Recension: Överkomlig lyx i Maldiverna - BusinessClass.se

Om ni flyger, t.ex. med Emirates så ni göra ett stopp i Dubai på vägen dit och uppleva stan' (om ni inte redan varit där). Vidare, om du får tag på bra affärsklassbiljetter med Emirates (de har erbjudanden lite då och, framförallt om du bokar långt i förväg får du bra pris) - då ingår transfer (bil till/från flygplatser), övernattning i Dubai, etc. beroende på transfertider.

Tyvärr har jag dålig koll på hur Star Alliance har med flyg till/från Dubai och Maldiverna. Men, jag vet att Lufthansa har öppnat en linje till bland annat Malé. Till Dubai torde det finnas desto mer.
 
Lilla Perhentian (Perhentian Kecil) var överbelamrat 2012 när jag var där. Jag blir nyfiken på vad som hänt där?

När jag var där med min ryggsäck på ryggen år 1993, då var det tomt. Ett enda Bungalow ställe och en mindre camping var allt som fanns. Men det var helt fantastiskt, och vilken mat de lagade. Direkt från havet. Ja, det var bättre förr ...... :(:cool:;)
 

4fun

Medlem
Hej,

Tack för alla tips. Vi planerar att göra resan i Oktober/November nästa år.
Jag ska kolla på Maldiverna, det verkar riktigt trevligt. Dock får det inte bli för dyrt :)
Max ca 2000 SEK per natt. Men hade gärna landat närmare 1000 SEK per natt.
 
Toppen