Senaste nytt

Tips på bra skidhotell/resorts i Norge

GillBates

Medlem
Kan inte hitta om jag eller någon annan har ställt frågan tidigare....peka mig i rätt riktning isf.

Vi har med familjen, under flera år, åkt till Trysil som vi tycker är riktigt bra. Här finns ju två stycken Radisson hotell som båda håller bra klass, även om jag förespråkar Mountain Resort (tidigare Park Inn), då den ligger trevligare till och har ett mysigare spa. Dessutom kan man där boka lägenheter, vilket jag tycker både är bekvämt och trevligt.
Nu undrar jag på om den samlade expertisen på BC har förslag på andra bra skidhotell/resorter i Norge. Ski-in-out är närmast ett krav, och gärna med pool/spa. Går det att boka lägenheter är det ett plus.

Tack på förhand!
 

flapps

Medlem
Kan inte hitta om jag eller någon annan har ställt frågan tidigare....peka mig i rätt riktning isf.

Vi har med familjen, under flera år, åkt till Trysil som vi tycker är riktigt bra. Här finns ju två stycken Radisson hotell som båda håller bra klass, även om jag förespråkar Mountain Resort (tidigare Park Inn), då den ligger trevligare till och har ett mysigare spa. Dessutom kan man där boka lägenheter, vilket jag tycker både är bekvämt och trevligt.
Nu undrar jag på om den samlade expertisen på BC har förslag på andra bra skidhotell/resorter i Norge. Ski-in-out är närmast ett krav, och gärna med pool/spa. Går det att boka lägenheter är det ett plus.

Tack på förhand!
Norefjell ski och spa slår det mesta i mitt tycke..Norefjell | Ski & Spa
 

Brandten

Medlem
Oppdal är riktigt bra! Vi har stuga där och åker upp i påsk igen. Går direktflyg med SAS till Trondheim från Stockholm och sen tåget ner till Oppdal.
 

GillBates

Medlem
Tack @Valley och @Brandten för tipsen! Nu är min startposition från Göteborg, så jag tittar främst på att ta mig upp till Norge med bil. Pellestova Hotell Hafjell såg ombonat och mysigt ut, synd bara att det inte är nära utförsbackarna.

Fyll gärna på med fler tips på bra skidområden, med trevliga boenden, från vårt västra grannland :)
 

Valley

Medlem
De mesta ställen har sinna "Hytter" Gaiastova
Då har ni nära till backen i alla fall :)

Sedan är det ju det med hur långt ni vill åka. Du har ju ett Radisson i Beitostölen
 
Toppen