Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Canadien

Medlem
Kul!
Om detta blir något slags policy, att EBDP får uppgradering automagiskt före eventuella poänggraderare så kommer SAS garanterat få mina 10-12 atlantsegment istf AirCanada/LH, trots det jobbiga bytet på EWR/ORD
 

Henrico

Medlem
Nu när denna förändring till EBD verkar genomförd, vågar man byta ut sitt Eurobonusnummer mot EBD i resebyråns system måntro? Någon som testat så man inte får massa problem för att det inte är implementerat överallt än.

Såg att befintliga bokningar ligger på EBG åtminstone, men med tanke på uppgraderingsstoryn ovan så kanske man ska se till att de ändras till EBD, om det nu går. :)
 

NotRyan

Medlem
Nu när denna förändring till EBD verkar genomförd, vågar man byta ut sitt Eurobonusnummer mot EBD i resebyråns system måntro? Någon som testat så man inte får massa problem för att det inte är implementerat överallt än.

Såg att befintliga bokningar ligger på EBG åtminstone, men med tanke på uppgraderingsstoryn ovan så kanske man ska se till att de ändras till EBD, om det nu går. :)
Låt det gå några dagar om du har den tiden till dess ditt nya prefix hunnit synkroniseras till alla databaser...
 

mha321

Medlem
Jag läste det....dock känns det märkligt om det skulle bli kutym att uppgradera oss 10.000+ personer som är EBD/EBP från Go till Business.....inte säkert att är en bra business modell.....(för SAS-aktieägare).....:rolleyes:
Nej, de lär knappast uppgradera alla. Men i mån av plats och någon gång då och då :)

Sedan torde ju de nya intjäningsreglerna leda till att det under något år blir ganska kraftigt minskat antal EBD.
 

Henrico

Medlem
Låt det gå några dagar om du har den tiden till dess ditt nya prefix hunnit synkroniseras till alla databaser...

Jag frågade faktiskt supporten..

"När din resebyrå registrerar ditt eurobonus EBD 6090xxxxx så kommer det automatiskt registreras som EBG då EBD inte är implementerat i systemet ännu. Vi har patchat systemet i veckan så för bokningar som sker inom näste vecka eller så kommer registreras som EBD, även i bokningen om allt går som det ska. Bokningar som är bokade som EBG kommer inte ändras automatiskt t.ex. som f00bar. Det kommer inte vara några problem om det står EBG istället för EBD i bokningen."

Så känns som man ska vänta någon vecka.. Ska bli intressant att se hur det går. :)
 

TreD

Medlem
Jag talade med IT-support på min resebyrå idag. De är igång med uppdateringen, och hoppas vara klara under veckan. :D
 

andreas

Medlem
Kul!
Om detta blir något slags policy, att EBDP får uppgradering automagiskt före eventuella poänggraderare så kommer SAS garanterat få mina 10-12 atlantsegment istf AirCanada/LH, trots det jobbiga bytet på EWR/ORD

Vilket det faktiskt ser ut att vara! :)

I korthet:
  • Eurobonus Pandion och Eurobonus Diamond kvalificerar för "Courtesy Upgrade". EBD/EBP måste finnas i PNR.
  • Gäller betalda biljetter i Go/Plus på longhaul och kan ge uppgradering till både Plus (från Go) och Business (från Go/Plus).
  • Bokningsklasserna C,D,Z,I,R,N är undantagna
  • Helt automatiserad process och uppgradering baseras på platstillgång i Plus/Business. Ingen möjlighet att påverka med manuella input.
  • Besked om uppgradering tidigast 24 timmar innan avresa och senast 3 timmar innan
  • Maximalt 5 resenärer i PNR för att kvalificera till uppgradering
  • Infant gör att hela PNR diskvalificeras för uppgradering
  • Om du uppgraderades på din senaste longhaul med SAS "Courtesy Upgrade" är man diskvalificerad för "Courtesy Upgrade" nästa resa.
  • Poängintjäning baseras på bokad biljett

/Moderator: Skärmbild borttagen efter begäran från SAS, informationen är inte publik.
 
Last edited by a moderator:
Toppen