Senaste nytt

InterContinental Park Lane Hotel London - Bra standard med ett av Londons bästa lägen

Jacob

Medlem
Överraskande bra. London kan vara en svår hotellstad med många hotell som tar bra betalt men levererar en högst medioker upplevelse. InterContinental Park Lane skötte det dock utmärkt, mycket artig service i hela hotellet och bra standard på rummet, även om utsikten inte var något att bli exalterad över. Och som sagt, läget är bland de bästa.
 

rlager

Medlem
Gillar detta hotell skarpt. Riktigt bra läge och fina allmänna utrymmen. Rummen är ju typiskt Interconti-amerikanska men bra value. Bodde där senast i mellandagarna och fick bra upgrade med Ambassador trots att det var två bonusnätter och en Bogo.
 

Totopez

Medlem
Gillar också IC Park Lane. De nyrenoverade rummen heter något med London i namnet och är helt klart att föredra.
Har fått bra uppgraderingar som Amb, men aldrig fått lounge inkluderat. Brukar kunna köpa till det för c:a 80 GBP, vilket jag aldrig har gjort.
 

Henrik_B

Medlem
Gillar också IC Park Lane. De nyrenoverade rummen heter något med London i namnet och är helt klart att föredra.
Har fått bra uppgraderingar som Amb, men aldrig fått lounge inkluderat. Brukar kunna köpa till det för c:a 80 GBP, vilket jag aldrig har gjort.

King London rummen är de du menar. Om man väljer King London "Executive" Room inkluderas lounge access i priset. Har bokat ett sådant för en helg då jag ska utnyttja min BOGO-voucher man får vid AMB-köpet. Har fått bekräftad uppgradering tre ggr från dem. Står dock inget om detta i IHG-appen. Vi får se hur det blir. Ser verkligen fram emot detta!
 

FDN

Medlem
Gillar också IC Park Lane. De nyrenoverade rummen heter något med London i namnet och är helt klart att föredra.
Har fått bra uppgraderingar som Amb, men aldrig fått lounge inkluderat. Brukar kunna köpa till det för c:a 80 GBP, vilket jag aldrig har gjort.


Vad betyder Amb?
 

Totopez

Medlem
@FDN Ambassador högsta statusen inom IHG. Rätta mig om jag har fel
Nästan. Ambassador är ett program man köper sig till, kostar 200 USD första året. Då får man en hel del förmåner på Intercontinental, som garanterad uppgradering, en fri natt etc. Gäller dock bara på IC, inte andra hotel inom IHG. Där får man guld som Amb.
Det finns en högre nivå, Royal Ambassador, som kräver 60 nätter på IHG, varav minst 20 på IC, minst tre olika.
Högsta nivå inom IHG är annars Platinum.
 

Totopez

Medlem
King London rummen är de du menar. Om man väljer King London "Executive" Room inkluderas lounge access i priset. Har bokat ett sådant för en helg då jag ska utnyttja min BOGO-voucher man får vid AMB-köpet. Har fått bekräftad uppgradering tre ggr från dem. Står dock inget om detta i IHG-appen. Vi får se hur det blir. Ser verkligen fram emot detta!
Det finns flera typer av "London"-rum. Vanliga rummen heter Classic Room. Är det renoverat heter det London Classic. Sedan kommer Superior resp King London Superior och Deluxe resp King London Deluxe. Och Executive på samma mönster, som ger lounge. Jag har fått uppgradering från Classic till Superior och från London Classic till King London Superior, men det verkar inte vara ett bestämt mönster. Ibland verkar hela hotellet vara fullt av RA...
 

Henrik_B

Medlem
Jag bokade King London Executive efter att ha läst hela ICPL Master Thread på Flyertalk (ca. 60+ sidor, puh) där de flesta var överens om att detta var det bästa valet om man vill bli uppgraderad till sviterna. Som sagt, guest relations har mailat mig tre ggr där de har "garanterat" uppgradering till en högre rumskategori enligt min AMB-status. Vi får se om jag får behålla lounge access om de uppgraderar eller om det då istället tillkommer en avgift.

Har även en annan IC bokning i Hua Hin där uppgraderingen redan syns i appen och på webben, dock inte denna.
 
Toppen